שוק ההון    

גולדמן זאקס: לא צופים עליות חדות בשווקים וגם לא מפולות

למרות העליות החדות מתחילת השנה לא נראה שהמצב יימשך בעיקר על רקע המתיחות בין ארצות הברית לסין

פיטר אופנהיימר, אסטרטג ראשי בגולדמן זאקס אמר בראיון ל-CNBC כי משקיעים בוול סטריט לא צריכים לצפות לעליות חדות בהמשך השנה שכן אנו צופים שהצמיחה ברווחי החברות תהיה מתונה ביותר ב-2019".

"מתחילת השנה נרשמו עליות חדות בשוקי המניות של ארה"ב, ואירופה. עם זאת,כיוון שהצמיחה ברווחים לא תהיה גבוהה השנה, אין סיבה ממשית למדדי המניות להמשיך באותו קצב עליות בהמשך השנה. זה ברור", אמר אופנהיימר.

סיבה מרכזית לפגיעה ברווחי החברות היא התמשכות המתיחות בין ארה"ב לסין. השבוע אף אמר היועץ הכלכלי לבית הלבן, לארי קודלו, אמר  השבוע " כי הוא לא חושב שיושג הסכם סחר בין ארה"ב לסין בזמן הקרוב, ו כי "יש עדיין פערים גדולים בין הצדדים".

אומנם ארצות הברית וסין הסכימו על הפסקת אש בהטלת המכסים עד להשגת ההסכם המיועד לתחילת מרץ,  אבל הסבירות כי מנהיגי המדינות, טראמפ ושי ג'י פינג, ייפגשו עוד לפני הדד ליין שעליו הסכימו להשגת הסכם סחר (ה-2 במרץ) אינה גבוהה, לכן המשקיעים חוששים מפני סיבוב נוסף במלחמת הסחר וממכסים נוספים.

בגולדמן זאקס, עם זאת, לא צופים מפולת בשווקים. "להערכתנו נראה השנה שוק שזז בטווח מחירים מאוד צר. לא יהיו תנודות גבוהות לאחר הטלטלה האחרונה", אמר אופנהיימר.

השנה הספיקו להעריך בגולדמן זאקס כי הליש"ט יעקוף את כל המטבעות הזרים האחרים,  והורידו את המניה לסטראבאקס עקב ההיחלשות בסין.

אופנהיימר על לייבפרסון – מעלים מחיר יעד ל-31 דולר

אופנהיימר על סרגון – מחיר יעד של 4.5 דולר; אין כמעט פרמיה על מחיר השוק

בגולדמן זאקס מעריכים: הלישט תעמוד בראש עשרת המטבעות המובילים

 

 

חיסכון לכל ילד – מה זה? ואיך תבחרו חיסכון מתאים?

 

ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

 

השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?