שוק ההון    

גזית גלוב – ה-FFO ברבעון השני ירד ב-21%

גזית גלוב – ה-FFO ברבעון השני ירד ב-21%

גזית גלוב מדווחת על חולשה בתוצאות הרבעון השני. החברה אמנם הצליחה לשמור ואף להגדיל בשיעור קל את ההכנסות ל-1,523 מיליון שקל, לעומת 1,514 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אבל ה-FFO, שמהווה את הרווח המעין תזרימי מפעולות (רווח בניכוי אירועים חד פעמיים) ירד ל-142 מיליון דולר מ-162 מיליון דולר ברבעון המקביל – ירידה של 12%. זאת ועוד – ה-FFO למניה ירד בשיעור של 21% (מ-0.91 ל-0.72 שקל למניה), וזאת על רקע הנפקת המניות שהשלימה החברה.

הנהלת החברה מציינת כי – "נכון ליום 30 ביוני 2016 ,החברה מדווחת על יציבות בשיעורי התפוסה בנכסי הקבוצה ועלייה בדמי השכירות הממוצעים בנכסיה. החברה מעריכה, כי המשך מימון פעילותה השוטפת ופעילות ההשקעה שלה, יתאפשרו ממקורות המימון הקיימים של הקבוצה, קרי, היתרות הנזילות של הקבוצה, תזרימי המזומנים שלה, גיוסי הון וחוב בשווקי ההון השונים בהם הקבוצה פועלת וקווי האשראי המאושרים והלא מנוצלים שברשותה".

גזית גלוב פועלת בתחום השכרת מבנים, שטחי קניות באירופה, קנדה, ארה"ב, ישראל וברזיל. עיקר ההכנסות מגיע מאירופה (48%), כאשר קנדה שנייה (24%), ואחריה ארה"ב (18%).

גזית מדווחת כי החזקותיה (נכון לסוף יוני) מוערכות על פי מחירי השוק (רוב חברות הבת נסחרות בבורסות) בסכום של 21.2 מיליארד שקל. מנגד, לחברה התחייבויות פיננסיות בערך כולל נטו של 13.3 מיליארד שקל. זה משאיר לחברה שווי נכסי נקי של כ-7.8 מיליארד שקל.

גזית גלוב מרוויחה אבל ההון העצמי ירד – אי זה יכול להיות? ומה זה ה-FFO?