שוק ההון    

ג'יי. פי מורגן: ביטקוין יגיע למחיר רצפה

ביטקוין
מעודכן ל-01/2019

הבנק חוזה לו מחיר של  1,260דולר. עוד אומרים בבנק כי עלוית הייצור היו 2,400 דולר ליחידה

ג'יי.פי מורגן צ'ייס פרסם דוח שבדק את שינויי המחיר של הביטקוין לצד עלות תהליך הייצור הממוחשב של המטבע הדיגיטלי. כלכלני ג'יי.פי מורגן צופים מחיר "רצפה" פוטנציאלי של 1,260 דולר לביטקוין  

מחירו הממוצע כעת  כ-3,440 דולר, לפי נתוני CoinMarketCap.

לפי הדוח, ערכם של המטבעות הדיגיטליים אינו מוכח, ולמעשה טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שהגיעה להישגים לא ריאליים, לא צפויה לשינויים רצינים במגזר הבנקאות ב-5-3 השנים הבאות.

הירידה במחירו של הביטקוין  תימשך אם שוק הקריפטו ימשיך להיות "דובי" ושולי הרווח של כריית הביטקוין יגרמו לכורים הקטנים יחסית לנטוש את פעילות הכרייה.  באתר  המסקר את תחום המטבעות הדיגיטליים התחזית שלילית יותר, כי אם שיטת הבדיקה של ג'יי.פי מורגן מבוססת, משמע מחיר הביטקוין עשוי להיות אף נמוך יותר..

לא הרבה גופים מוסדיים בוול סטריט נכנסו לשוק הקריפטו אבל גופים כמו ג'יי.פי מורגן  בוחנים את השוק מקרוב. "אחת הדרכים להעריך את השווי המהותי של הביטקוין היא להתייחס אליו למעשה כאל סחורה ולבסס את ההערכה על העלות השולית של ייצורו", נכתב בדוח.  עוד נכתב בדוח כי עלויות הייצור של הביטקוין ברבעון האחרון של 2018 היו 2,400 דולר בממוצע ליחידה, וזה רק עבור כורי ביטקוין עם עלויות חשמל נמוכות.

אבל לפי חישובי  האתר העלות הממוצעת לייצור הביטקוין היתה בערך 3,100 דולר בממוצע, כולללתנאים אופטימליים של ציוד כרייה ותעריפי חשמל סיטוניים, וזאת בניכוי הוצאות הון ותפעול.

הביטקוין מתאושש ועולה מעל ל-4,000 דולר; אוהיו תאפשר תשלום מיסים באמצעות הביטקוין