שוק ההון    

גלוברנדס – הרווח הנקי ירד ל-17.6 מיליון שקל; ה-EBITDA עלתה ב-5.5% ל-27.6 מיליון שקל

גלוברנדס סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של כ-17% בהכנסות בניכוי מסי קניה שהסתכמו בכ-121 מיליון שקל וברווח נקי של שהסתכם בכ-17.6 מיליון שקל.

ה-Ebitdad (רווח תפעולי הכולל את הכנסות/הוצאות המימון בגין עסקאות גידור לרכישת מלאי) הסתכם ברבעון השלישי בכ-27.6 מיליון שקל, עלייה של כ- 5.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

גלוברנדס הכריזה גם כי תחלק 30 מיליון שקל לבעלי המניות, וזאת בהמשך לחלוקה של 37 מיליון שקל שבוצעה ביולי השנה.

גלוברנדס מייבאת ומפיצה של המותגים בתחום מוצרי טבק ועישון. בתחום הממתקים והחטיפים החברה מפיצה של מוצרי פררו, יוניליוור ומארס ריגלי.

במאי הנפיקה  גלוברנדס  את מניותיה בבורסה לפי שווי של כ-685 מיליון שקל. בין  הגופים המוסדיים שרכשו מניות בהנפקה ניתן למצוא את הפניקס, פסגות, אלומות ואי.בי.אי.

שערה של מניית גלוברנדס עומד הבוקר לפני פתיחת המסחר על 523 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-615 מיליון שקל הנמוך בכ-10% מהשווי בו הונפקה.

ההכנסות ברוטו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-573 מיליון שקל, עלייה של כ- 1% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-568 מיליון שקל. ההכנסות בניכוי מס קניה הסתכמו בכ-121 מיליון שקל, עלייה של כ-7% בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. בתשעת החודשים של 2018 ההכנסות בניכוי מס קנייה עלו, לעומת תקופה מקבילה אשתקד, בכ-2%, להיקף של כ-353 מיליון שקל.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-43.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של כ- 44.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מהיחלשות השקל בין התקופות, שהביאה לגידול בעלות המכר.

במגזר מוצרי העישון, הסתכמו ההכנסות נטו ברבעון השלישי בכ-109 מיליון שקל, גידול של כ- 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו נאמדו ההכנסות בכ-98 מיליון שקל. הרווח המגזרי נותר ללא שינוי משמעותי בין הרבעונים, והסתכם בכ-33 מיליון שקל.

במגזר ממתקים וחטיפים ההכנסות הסתכמו בכ-12.5 מיליון שקל, וזאת בהשוואה להכנסות בהיקף של כ- 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות בין התקופות נובע ממהלך יזום, במסגרתו ריכזה החברה את הפצת מוצרי אחד מספקיה  תחת חטיבת הממתקים והחטיפים בלבד, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד מוצרים אלה הופצו גם במסגרת חטיבת מוצרי העישון, למספר רב יותר של נקודות מכירה.

ברבעון זה נרשם הפסד במגזר זה, של כ-0.9 מיליון שקל, שנבע מירידת ערך והפרשי מלאי ומיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר בשל עיתוי חגי תשרי,

הרווח הנקי של גלוברנדס ברבעון השלישי הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לכ-20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכם הרווח הנקי בכ-53.7 מיליון שקל, גידול של כ- 2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לגלוברנדס מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה החברה תחלק לפחות 75% מהרווח הנקי לבעלי המניות, כאשר החלוקה תתבצע פעמיים בשנה, על בסיס הרווחים שנצברו ברבעון הראשון והשלישי. במועד אישור הדוחות הכספיים, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל לבעלי המניות.