שוק ההון    

גלילאו טק מבקשת רישיון למתן שירותים פיננסים

קרדיט: pixabay

גלילאו טק, הנסחרת בבורסה בת"א (אחרי שקמה לתחייה – לפני מס' חודשים היא היתה שלד בורסאי), הגישה לרשות שוק ההון ביטוח וחסכון בקשה לקבלת רישיון מורחב למתן שירותים בנכס פיננסי. הבקשה היא בהמשך לפניית רשות ניירות ערך בקשר עם הרגולציה החלה על החברה ביחס לארנק גלילאו. במילים אחרות, החברה שנערכת להיכנס לתחום המטבעות הקריטוגרפיים, נדרשת לקבל את הרישיונות המתאימים מהרגולטור.

על רקע פניית רשות ניירות ערך, החברה מסרה למשקיעים את ההודעה הבאה – "בקשר עם פעילות בישראל, ובהתאם לייעוץ שקיבלה החברה, החברה מתכבדת להבהיר כי ביחס לפעילות בשוק הישראלי היא נדרשת לרישיון נותן שירותים פיננסים מורחב, אשר יאפשר לה לפעול בשוק המקומי להעמדת אשראי ובכלל זאת לפעול ו/או לתת שירותי ניכיון שיקים ושטרות; מתן אשראי כנגד המחאות זכות; מתן אשראי אגב מימון רכישה או השכרה של נכס או שירות; מתן אשראי ללקוח בודד בסכום הנמוך מ-30,000 ש"ח; מתן אשראי בידי מי שמוכר נכס או נותן שירות דרך עיסוק, גם שלא למטרות רווח, שעיסוקו במכירת נכסים או במתן שירותים שאינם פיננסיים; מתן ערבות להתחייבות של אחר ומתן אשראי שכנגדו משועבד נכס בלא זכות חזרה.

"כמו כן, רישיון נותן שירותים פיננסיים מורחב יאפשר לחברה לתת שירותים בנכס פיננסי ובכלל זאת, החלפה של נכס פיננסי בנכס פיננסי אחר, לרבות פידיון, פריטה, המרה, מכירה או העברה של נכס פיננסי; ניהול או שמירה של נכס פיננסי לרבות באמצעות כספת. "נכס פיננסי" יחשב למזומן, שיק, שטר חוב או שטר חליפין כמשמעותם בפקודת השטרות, המחאה בנקאית או המחאת נוסעים, פיקדון כספי, נייר ערך כמשמעותו בחוק החברות, לוחית או חפץ אחר המיועדים לרכישת נכסים או שירותים, שניתן לצבור בהם ערך כספי מעל סכום שקבע שר האוצר, מטבע וירטואלי, ועוד

"סוג הרשיון אשר התבקש על ידי החברה מאפשר לה לתת שירותים בנכס פיננסי בהיקף / מחזור עסקים העולה על 30 מיליון ₪ ובמתן אשראי – צבר אשראי העולה על 25 מיליון ₪. על פי מידע שמסרו יועצי החברה משך תקופת הטיפול בבקשה על ידי רשום שוק ההון עד לאישורה מוערך על ידם בחודשים בודדים.

"כמו כן, החברה מתעתדת ליתן שירותי ארנק גלילאו באירופה באופן אשר יאפשר לה לתת שירותי ארנק או בנק דיגיטלי באירופה. החברה פועלת לקבלת רישיונות מסוג wallet currency Virtual service ו-service exchange currency Virtual הניתנים תחת רגולציה אסטונית אשר תקפה במדינות האיחוד האירופאי.

"החברה פועלת לקבלת הרישיונות האירופאיים, באמצעות הקמת חברה בת בעלות מלאה אשר תאוגד באחת ממדינות האיחוד האירופאי. הערכת החברה ביחס למועד בו יתקבלו הרישיונות האירופאיים, הינה כי קבלת הרישיונות תארך חודשים בודדים. בכוונת החברה להתמקד בשלב בקשר עם פעילות ארנק גלילאו בשוק האירופאי, לרבות פעילות מקוונת באינטרנט וכמו כן לפעול בשוק המקומי. לחברה אין מידע אודות מגבלות רגולטוריות נוספות החלות על פעילות ארנק גלילאו.

"למיטב הבנת החברה אין בפעילות של ארנק גלילאו כדי לפגוע בפעילותה השוטפת של החברה, לרבות בקשר עם פתיחת חשבון בנק עבור החברה".

הקלת מס על השקעה בביטקוין וביתר המטבעות הקריפטוגרפיים

ICO  – מה זה? ואיך זה קשור לביטקוין?