חדשות    

דיור בר השגה – בוטל קריטריון וותק בנישואין; ייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר, יאיר לפיד, מציג את חצי הכוס המלאה בנושא דיור בר השגה. אז נכון, שיש שני מסלולים עם קריטריונים שונים לחילונים ולחרדים. נכון שבמסלול של הדתיים והחרדים כושר מיצוי ההשתכרות נמוך יותר (אם כי הוא אמור להשתוות תוך שנים בודדות) ועדיין – שר האוצר, לפיד יודע שהכל זה עניין של תדמית, והוא פועל ומפמפם ללא הרף את ה"חצי כוס המלאה", רק שזה האמת לא ממש חצי – אולי שלוק…

על כל פנים, קבינט הדיור ביטל את קריטריון "ותק בנישואין" שיצר במקרים רבים אפליה לטובת הסקטור החרדי. מעבר לכךן, מיצוי כושר השתכרות יהיה קריטריון מזכה בניקוד, או קריטריון סף לרכישת דירה בשיטת "מחיר למשתכן" או לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח, אם כי כאמור יהיו שני מסלולים עם קריטריונים שונים – חילוניים במסלול אחד, ודתיים וחרדים במסלול שני.

בנוסף, החליט הקבינט כי חוק הדיור הציבורי ייכנס לתוקף ב- 1.8.13. החוק יאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את הדירות בהן הם גרים בהנחות משמעותיות. בכסף שיתקבל ממכירת הדירות ירכוש משרד השיכון דירות חדשות וישפץ את הקיימות לרווחת הדיירים.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר במקביל להחלטות הקבינט –  ״אנו מקיימים את הבטחותינו ומסדירים היום עיוותים שהיו קיימים משך שנים רבות. העיוותים יצרו קדימות למי שלא משרת בצבא ואינו עובד על פני אלה שעובדים ומשרתים בצבא".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר בהקשר זה –  ״הדיון היום הוא נקודת ציון חשובה ברפורמה בשוק הדיור. הקריטריונים החדשים לדיור בהישג יד אכן שמים במרכז את האדם העובד אך בה בעת, לא פוגעים בציבור החרדים והמיעוטים וגם מעודדים אותם להשתלבות בשוק העבודה בצורה הדרגתית וראויה. בנוסף אני חש סיפוק מהמהפכה בתחום הדיור הציבורי עם חידוש מכירת הדירות ומתן פתרונות דיור לזכאי הדיור הציבורי או בשכר דירה ריאלי. הדיירים יוכלו לרכוש נכס שיהיה בבעלותם המלאה והזכאים יוכלו לצאת לעצמאות, ללא תלות בדירה מהדיור הציבורי אלא בעצמם״