חדשות    

דיסקונט: "לא נתפלא אם היו חברים שהמליצו אף להוריד את הריבית"

הבנק מפרסם סקירת כלכלה ושוק ההון: "החוזקה של המשק המקומי והאגרסיביות של המדיניות המוניטארית בעולם (או בשמה האמיתי מלחמת המטבעות), פועלות לתיסוף של השקל (שקל/אפקטיבי) בניגוד ליעדי בנק ישראל, התיסוף מקשה על המגזר הסחיר ומונע אינפלציה של מוצרי היבוא"

בנק דיסקונט מפרסם הבוקר סקירת כלכלה ושוק ההון. בסקירה נכתב כי "בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש פברואר ללא שינוי ברמת שפל של 0.25%, זאת בהתאם להערכות המוקדמות. להערכתנו, בנק ישראל עשוי לדחות את תחילת העלאות הריבית לאור ההתפתחויות האחרונות במדיניות המוניטארית בעולם".

בסקירת הבנק נכתב כי: "בהתאם להערכות המוקדמות, בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש פברואר ללא שינוי. בהודעתו, ציין הבנק כי את ההתפתחויות האחרונות בכלכלה המקומית בדגש על "האצה בפעילות ברבעון הרביעי" תוך "תמונה חיובית בשוק העבודה" וגידול מהיר בתקבולי המיסים. עם זאת, לא נתפלא אם ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי התקבלה ברוב קולות, אך היו חברים שהמליצו אף להוריד את הריבית פעם נוספת".

בנוסף מעריכים בדיקסונט, כי "החוזקה של המשק המקומי והאגרסיביות של המדיניות המוניטארית בעולם (או בשמה האמיתי מלחמת המטבעות), פועלות לתיסוף של השקל (שקל/אפקטיבי) בניגוד ליעדי בנק ישראל, התיסוף מקשה על המגזר הסחיר ומונע אינפלציה של מוצרי היבוא".