חדשות    

"רוב הלקוחות בבנק לא משויכים למסלולים", רוצו לבנק לבחור מסלול!

מסתבר שהרבה מאוד לקוחות הבנקים אינם משוייכם למסלול עמלות. אם להודות גם אני לא הייתי משויכת כי חשבתי שזה נעשה באופן אוטומטי. מסתבר ששילמתי הרהב עבור ה"הזנחה" הזו או אי ידיעת הפרטים והיוזמה לשאול את הפקידה, לבקש וךפעול ע"פ נוהלי הבנק שכוללים הגשת בקשה בפאקס. אז זה הזמן לבדוק בחשבון הבנק שלכם אם אתם משויכים למסלול עמלות, אחרת תשלמו הרבה מאוד כסף עבור כל פעולה שאתם מבצעים במסגרת החשבון. כן, ממש כמו שבחברות הסלולריות אתם צריכים לבדוק ולדרוש כך גם בבנקים,אז הרימו טלפון לפקידה בחרו מסלול ושלחו את פאקס הארור הזה לצורך הניתוב למסלול.
מתסכל? נכון. אבל כנראה שאין ברירה. ככה זה מתנהל כאן בארצנו. כך או אחרת, נכון לעכשיו בדקנו מהם תעריפי העמלות הלאומי מול דיסקונט. מסתבר שהפער מגיע ליותר מ-10% בין לאומי לדיסקונט (פבבסיסי דיסקונט זול יותר יותר בעמלות במורחב לאומי).
גם בדיסקונט וגם בלאומי יש מסלול מורחב ובסיסי. המסלול הבסיסי של דיסקונט כולל  עד פעולה אחת על ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר במהלך תקופה של חודש. עלות המסלול: 9 ש"ח לחודש. בלאומי על אותו מסלול נשלם 10 ש"ח.
עבור המסלול המורחב: הכולל עד 10 פעולות על ידי פקיד ועד 50 פעולות בערוץ ישיר במהלך תקופה של חודש, נשלם בדיסקונט  25 ש"ח לחודש ובלאומי 20 שח.
לאומי גם מציע מסלול מורחב פלוס הכולל: 10 פעולות פקיד, 50 פעולות ערוץ ישיר, לאומי בזמן-"חבילה משולבת" ודמי כרטיס אשראי אחד  של לאומי-קארד מסוג  ויזה/מאסטרקארד/מולטי. בדיסקונט לא מצאנו יותר מהמורחב.

דיסקונט מציינים בהצעה שלהם כי במקרה של חריגה ממכסת הפעולות הכלולות במסלול, החשבון יחויב בעמלות בגין הפעולות הנוספות, בהתאם לתעריפון הבנק, כפי שיהיה נהוג באותה עת. הפעולות הכלולות במסלול הינן כמפורט להלן:

פעולות על ידי פקיד (לרבות באמצעות מוקד טלפוני מאויש): הפקדת מזומן; משיכת מזומן; הפקה ומסירת  תדפיס לבקשת לקוח; העברה או הפקדה לחשבון אחר; פדיון צ'ק (לרבות משיכה בצ'ק עצמי); הפקדת צ'ק (לכל קבוצת צ'קים- עד 20 צ'קים); תשלום שובר; פריטת מזומן. 

פעולות בערוץ ישיר: זיכוי חשבון באמצעות מסלקה; חיוב בכרטיס אשראי; הפקדת מזומן; משיכת מזומן במכשיר אוטומטי; העברה או הפקדה לחשבון אחר; תשלום שובר; שאילתת מידע (החל בשאילתה השביעית בחודש); משיכת צ'ק; הפקדת צ'ק (לכל קבוצת צ'קים – עד 20 צ'קים) לרבות באמצעות תיבת שירות; חיוב על פי הרשאה לחיוב חשבון או הוראת קבע.

טבלת העמלות של לאומי:

 

שם מסלול תכולת מסלול מחיר המסלול

עלות תעריפית

 (לא במסלול)

מסלול בסיסי -"לאומי Digital"

1   פעולת פקיד

10 פעולות ערוץ ישיר

10 ₪ לחודש 22 ₪ לחודש
מסלול מורחב -"לאומי Digital Plus"

10 פעולות פקיד

50 פעולות ערוץ ישיר

20 ₪ לחודש 137.5 ₪ לחודש
מסלול מורחב פלוס -"לאומי Top Digital Plus"(יושק ב-1.6.2014)

10 פעולות פקיד

50 פעולות ערוץ ישיר

לאומי בזמן-"חבילה משולבת"

דמי כרטיס אשראי אחד  של

לאומי-קארד מסוג  ויזה/מאסטרקארד/מולטי

35 ₪ לחודש 161.4 ₪ לחודש