חדשות    

דירקטוריון מיילן דחה פה אחד את הצעת הרכש של טבע

טבע

דירקטוריון מיילן דחה פה אחד את את הצעת הרכש של טבע אשר הוכרז על ידי טבע על 21 אפריל 2015. לאחר סקירה מקיפה שנערכה בהתייעצות עם היועצים הפיננסיים ומשפטיים שלה, הנהלת מיילן הגיעה למסקנה כי ההצעה לא עמדה באף אחד מהקריטריונים העיקריים שיכול לגרום למועצת החברה לסטות מהאסטרטגיה העצמאית המוצלחת וארוכת שנים שלה, ולשקול עסקת מכירת החברה.

יו"ר הדירקטוריון,  רוברט קורי ציין, "יש לדירקטוריון חובת נאמנות להגן על האינטרסים של בעלי המניות של החברה ובעלי עניין אחר, ותמיד היה פתוח לאפשרויות שיכולות לתת מענה לאינטרסים אלה ולהתחשב בכל מה שניתן בעניין זה. הצעת טבע אינה שונה בעניין זה. עם זאת, זה לא אומר שאנו ניגרר להצעות שבאופן גס ממעיטות בערך החברה, ולחשוף את בעלי המניות שלנו ובעלי עניין אחרים לסיכון".

כזכור, טבע הציעה לרכוש את מיילן לפי 82 דולר למניה ולהפוך לאחת מחברות התרופות הגדולות בעולם. שוויה של טבע כ-56 מיליארד דולר, וההצעה לרכישת מיילן מסתכמת בכ-40 מיליארד דולר (פרמיה של 20% על מחיר השוק).ההצעה לרכישת מיילן תהיה במזומן ומניות.  האיחוד, כך מוסרת טבע,  יצור חברה מובילה בתעשייה, הממוצבת לשנות את תעשיית הגנריקה הגלובלית, ולבסס מודל עסקי ייחודי ומבודל, הממנף את יכולותיה הייחודיים ונכסיה בתחום תרופות המקור והגנריקה הענקת יתרונות אסטרטגיים ופיננסיים אטרקטיביים מאוד לבעלי המניות של טבע ומיילן.

הנהלת טבע מסרה כי – "הצעתה של טבע מייצרת פרמיה משמעותית וערך מיידי לבעלי המניות של מיילן והזדמנות ליהנות מפוטנציאל הצמיחה של החברה המאוחדת אלטרנטיבה אטרקטיבית יותר לבעלי המניות של מיילן בהשוואה להצעת מיילן לרכוש את פריגו פרופיל פיננסי משופר, היוצר הזדמנות להפחתת מינוף מהירה, מימון צמיחה עתידית והגדלת ההשקעה בתחומי ליבה טיפוליים בתרופות מקור ממוצבת ליצירת צמיחה ברת קיימא בשורה התחתונה ובשורה העליונה, בטווח המיידי ובטווח הארוך הזדמנויות ליצירת סינרגיה בת השגה ומשמעותית בעלויות ובחסכון במס, המוערכות בכ- 2 מיליארד דולר בשנה ציפייה לתוספת משמעותית לרווח למניה במזומן של החברה המאוחדת, החל מעלייה של כ- 15% בשנה הראשונה ועד ל- 30% בשנה השלישית שלאחר השלמת העסקה".