חדשות קרנות נאמנות    

דמי הניהול בקרן הנאמנות, מור כספית, יופחתו ל-0.04%; אבל שיעור ההוספה יעלה ל-0.06%

גם מנהל קרן הנאמנות מור כספית  (מספר קרן: 5119813) החליט להוריד את דמי הניהול ובכך לנסות ולמנוע את גל הפדיונות בקרן הכספית. הקרן הזו בדומה ליתר הקרנות הכספיות, מספקת תשואה שלילית למחזיקים בהם –  הקרן מניבה סביב 0.1% בשנה בעקבות הפחתת הריבית האחרונה, בעוד שדמי הניהול היו 0.1%. משמע בהינתן העלויות הנוספות – המחזיקים רושמים הפסד!

על רקע זה, מנהל קרנות הנאמנות של מור החליט להפחית את דמי הניהול בקרן משיעור של 0.1% לשיעור של 0.04%. אבל במקביל מעלה הקרן את שיעור ההוספה ל-0.06% (החל מ-1 באפריל).

המשמעות היא שהעלויות למחזייקם לטווח קצר יהיו גבוהות מהעלויות למחזיקים לטווח קרוב; למה הכוונה? שיעור ההוספה היא עלות קבועה והיא מתחלקת על פני תקופת האחזקה. ככל שהתקופה גדולה יותר כך העלות לתקופה קטנה יותר. ונדגים – מי שמחזיק את הקרן לשנה מגיע לעלויות כוללות של 0.1% – דמי ניהול של 0.04% ושיעור הוספה של 0.06%. אבל מי שמחזיק את הקרן במשך נתיים משלם (בחישוב שנתי) – 0.07% – דמי ניהול של 0.04% ושיעור הוספה "שנתי של 0.03% (0.06% חלקי שנתיים).

ככה גם פועלים קרנות כספיות אחרות; ובכלל על רקע אי כדאיות למשקיעים חלק סגרו את הקרנות וחלק הפחיתו את דמי הניהול, למרות שהם עצמם משלמים שיעור הפצה לבנקים בשיעור גבוה מדמי הניהול שהם מקבלים. הקרנות גם פנו ליו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר במטרה שיפעיל לחץ על הבנקים להפחית את שיעור ההפצה. אבל לא נראה שדמי ההפצה יופחתו.

 

קרנות הנאמנות הכספיות משמידות הון

ילין לפידות סגרה את הקרן הכספית