חדשות    

האוצר השיק מחשבון אינטרנטי לבדיקת זכויות ניצולי השואה; כל הכבוד!

יוזמה מבורכת של האוצר!  שר האוצר, יאיר לפיד והרשות לזכויות ניצולי השואה השיקו שירות אינטרנטי חדש המאפשר בדיקה פשוטה ומהירה של זכויות והסדרי סיוע המיועדים לניצולי השואה.  ככה ניצולי השואה  ידעו מה מגיע להם, איך לקבל את זה , איך לפנות  – זו הקלה גדולה מאוד ומאוד מבורכת.

המחשבון לבדיקת זכויות פותח לבקשת שר האוצר על ידי הרשות לזכויות ניצולי השואה, במסגרת המאמץ לסייע לניצולי השואה במיצוי זכויותיהם. באמצעות מחשבון הזכויות, ניצולי השואה או מי מטעמם יקבלו מידע בדבר זכאות אפשרית לקבלת גמלה או הטבה. כמו כן, המחשבון מנחה כיצד ניתן לממש את הזכויות. מדובר בכלי שעשוי להיות עזר רב לניצולי השואה שמתקשים להבין את זכויותיהם ומתקשים פרקטית לקבל את המגיע להם.

השירות האינטרנטי קל ונוח לשימוש. באמצעות מענה פשוט על מספר שאלות קצרות וכלליות, כגון תאריך לידה, ארץ לידה ושנת עליה, יתקבל מידע על הסדרי הסיוע והזכויות לזכאים מגופים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים. מחשבון הזכויות האינטרנטי מצטרף למרכז המידע הטלפוני ואתר הרשות לזכויות ניצולי השואה באמצעותם יכולים ניצולי השואה לקבל מידע בנוגע לזכויותיהם וזכאויותיהם באשר להסדרי הסיוע השונים.

התכנית הלאומית לסיוע לניצולי השואה בהובלת שר האוצר הרחיבה את אוכלוסיית הזכאים, הכירה בזכאותם של עשרות אלפי ניצולים חדשים והגדילה את ההטבות לניצולים המוכרים. מרגע אישורה במליאת הכנסת, נקטה הרשות לזכויות ניצולי השואה בשורת יוזמות שסייעו לאתר למעלה ממאה אלף זכאים פוטנציאלים, באופן שלא דרש מהזכאים לנקוט בפעולה.

כחלק מתוכנית הסיוע הלאומית לניצולי השואה, עובדים בימים אלו במשרד החינוך יחד עם הרשות לזכויות ניצולי השואה על פרויקט מעורבות חברתית וסיוע לניצולים של תלמידים בכל רחבי הארץ. הפרויקט צפוי להתחיל בחג החנוכה ובמהלכו יגיעו התלמידים למרכזי "עמך" הפרוסים ברחבי הארץ ויסייעו להם במימוש זכויותיהם באמצעות מחשבון הזכויות.

‫‬‬‬‬‬‬

שר האוצר, יאיר לפיד: "אני רוצה לומר לניצולי השואה: נלחמתם כדי לחיות. נלחמתם כדי לשרוד. נלחמתם כדי להתגבר. נלחמתם כדי לקבל הכרה מהמדינה. נלחמתם בבירוקרטיה הישראלית כדי לקבל את הזכויות המגיעות לכם. עכשיו אתם יכולים להפסיק להילחם. עכשיו אנחנו נלחמים בשבילכם. אנחנו נלחמים כדי שכל ניצול וניצולת שואה ידעו בדיוק מה מגיע להם ויקבלו את כל מה שמגיע להם. הרבה פעמים שואלים אותי למה לקחתי את משרד האוצר. מה הייתי צריך את זה. והתשובה פשוטה. בשביל זה".

מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס: "זהו צעד משמעותי נוסף שיזמנו על מנת לסייע לניצולים למצות את זכויותיהם. אני מעריכה כי המחשבון שפיתחנו יסייע לניצולים לקבל הטבות שלא קיבלו קודם לכן באמצעות בדיקה פשוטה, קלה ומהירה"

כאן ניתן למצוא  –  את המחשבון באתר הרשות לזכויות ניצולי השואה