חדשות    

האוצר: להטיל מס רכוש על בעלי 3 דירות ומעלה; מדובר על מס בגובה 1% משווי הדירה שיוטל על כ-60 אלף אזרחים

במשרד האוצר ממשיכים לחפש  איך להגדיל את הקופה. בגולבס דווח כי האוצר מקדם את היוזמה להטיל מס רכוש על בעלי 3 דירות ומעלה. מדובר על מס בגובה 1% משווי הדירה שיוטל על כ-60 אלף אזרחים המוכרים לשלטונות המס כמי שיש ברשותם 3 דירות או יותר.

ההצעה תוצג לשר האוצר המיועד, משה כחלון, בימים הקרובים כחלק מהצעדים להגדלת הכנסות המדינה ממיסי נדל"ן ומיתון העליות במחירי הדירות – כך נכתב ב"גלובס".  אגב, הצעות כאלו עלו בעבר אך לא עברו "לשלב הבא".  שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, הטיל וטו על רעיון כזה שהוצע לו במסגרת דיוני תקציב 2015. אז, תמכו במשרד האוצר בהצעה מכיוון שלהערכתם היא תתמרץ בעלי דירות למכור את דירותיהם ולהגדיל את היצע הדירות למכירה, אך לפיד התנגד בטענה שבעלי הדירות פשוט יגלגלו את המס החדש על כתפיהם של השוכרים ויעלו את דמי השכירות.

מס רכוש חשוב להדגיש הוא לא מס רכישה. מס רכוש הוא היטל על אחזקה מרובה של דירות בעוד מס רכישה הוא מס שחל בעת רכישת דירה. לאחרונה מדברים על מס רכישה של 20% על משקיעים (כאלו שיש להם יותר מדירה אחת)  אך משה כחלון, שר האוצר המיועד אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בסוף השבוע כי בכוונתו אמנם להעלות את מס הרכישה באופן משמעותי, אך פחות מ-20%". הוא הסביר את המהלך הצפוי בכך שהעלאת מס הרכישה על משקיעים תוציא מהשוק משקיעים ותקל על הזוגות הצעירים שנאלצים כיום להתמודד מול המשקיעים בתנאים כמעט זהים.