חדשות    

האם שיווק אלפי דירות לשכירות ארוכת טווח בישראל, ישפיע על מחירי הדירות?

האם שיווק אלפי דירות לשכירות ארוכת טווח בישראל, ישפיע על מחירי הדירות?

השכרה ארוכת טווח – יתרונות וחסרונות

השכרה לטווח ארוך היא אחת מתוכניות האוצר להענקת פתרונות דיור לציבור, אבל זה עדיין תחום בחיתולים. אמנם זה התחיל כבר לפני חמש שנים, כשבוועדת טרכטנברג, האמינו בזמנו כי יש פוטנציאל לקרוב ל-30 אלף דירות בהשכרה ארוכת טווח.

בהמשך יאיר לפיד, שכיהן כשר אוצר, דיבר על ­150 אלף יח"ד בתוך עשור. בשטח מדובר ב-273 דירות בלבד. בגלובס ניתחו את שוק הדירות להשכרה לטווח ארוך, ודנו בשאלה – האם שיווק הדירות להשכרה ארוכה ישפיע על מחירי הדירות? והתשובה – כנראה שלא.

מודל הפעילות של השכרה לטווח ארוך (דרך חברת "דירה להשכיר") הוא הקמת מתחמי דיור להשכרה, בהם רבע מהדירות לזכאים שישכרו את הדירות במחיר הנמוך ב-20% ממחיר השוק. יתר הדירות מושכרות לשוק החופשי. היתרון המשמעותי עבור הדייר הוא ששכר הדירה נמוך יותר משכירות חופשית וכן ששכר הדירה נשאר קבוע במשך עשור(למעט, לעדכון מפוקח אחרי חמש שנים).  עבור היזמים מדובר בבוננזה גדולה – זכייה בקרקע במחיר נמוך ממחיר השוק הרגיל, עם התחייבות להפעלת הפרויקט להשכרה למשך 20 שנים. בתום התקופה, הם יכולים למכור את הדירות, וליהנות ממחיר מלא.

לאחרונה הורחבה פעילות קרנות להשקעה בנדל"ן (קרנות ריט) גם לתחום המגורים להשכרה. אלה זוכות להפחתת מס הרכישה של הנכס מ-8% ל-0.5% בלבד. . כמו כן, המס על רווחי הון יהיה 20% ולא 25%.  כך או אחרת, במספרים הנוכחיים אין השפעה על של שוק השכרת הדירות   לטווח ארוך על שוק הדירות, וגם אם ההיקפים יגדלו, נראה שההשפעה תהיה מועטה. קראו בגלובס את הסיבות לכך.

השכרה ארוכת טווח בראשל"צ

השכרה ארוכת טווח בירושלים

"