חדשות    

האמת על סטנלי פישר נחשפת – נגיד גרוע, שבילף את העם!

סטנלי פישר

האמת על סטנלי פישר נחשפת. אנחנו כאן לא הפסקנו להציג בזמן אמת, בהיותו נגיד בנק ישראל, את הבעיה הגדולה במדיניות הריבית הנמוכה שלו – חימום שוק הדירות למגורים. בשעה שהריבית יורדת, מחירי הדירות פשוט לא יכולים לרדת. פישר המשיך ללגלג, המשיך להוריד את הריבית, והמחירים המשיכו לעלות. פישר טען אז שאין קשר בין הריבית לבין מחירי הדירות; הוא אמר שמחירי הדירות לא יורדים בגלל היצע דירות לא מספק. הוא אמר שהקשר בין הריבית למחירים קלוש אם בכלל.

פישר מחמם את שוק הדירות

פישר מסביר למה מחירי הדירות לא יורדים, אבל מר פישר זה בגלל הריבית הנמוכה

פישר בורח

פישר אתה האחראי למחירי הדירות הגבוהים

 

הוא לימד את נגידת בנק ישראל מחליפתו, ד"ר קרנית פלוג, את התורה המעוותת הזו. מצטער נגידים נכבדים זה שטויות! נכון שאני לא פרופ' ואפילו לא ד"ר ונכון שהתואר השני שלי בכלכלה לא עשה אותי חכם יותר, אבל האמת שלא צריך ללמוד כלכלה באוניברסיטה כדי להבין שהריבית מחממת את שוק הדירות – ריבית נמוכה גורמת לאנשים לקנות דירות, מה פשוט מזה – כסף זול הוא הזדמנות לקחת אותו וטלקנות בו דירה. מעבר לכך, כסף זול גם מחפש אפיקי השקעה וכך המשקיעים בשוק הנדל"ן מזרימים כספים שלוק הדירות שמניב תשואה (דרך השכירות) גבוה מאשר בפיקדונות בבנקים ואפיקים סולידים אחרים.

אחרי שנים של מדיניות שגויה וטעויות קשות שעוד נשלם עליהם ביוקר, במיוחד מחירי דירות שאין סיכוי שזוגות צעירים יהיו מסוגלים לעמוד בהם, ולמה? אנשים צעירים שעשו צבא, אוניברסיטה, או לימודים אחרים, עובדים ומנסים להתפרנס, ובקושי מסוגלים לגור בפחון, בקושי מסוגלים לשלם שכר דירה. מה קרה לנו? למה אנחנו פוגעים בהם? הם העתיד שלנו, אבל להם אין עתיד.

אז הממשלות מדברות כל פעם מחדש כל הורדת המחירים, וכל פעם מחדש איזה מוקיון חדש (שר חדש) ממציא תוכנית חדשה. זה לא עבד! ועכשיו מתברר למה.

החצוף, סטנלי פישר שפשוט ברח בזמן (בכל זאת חכם, ידע מה הולך לקרות) שכל הזמן אמר שהריבית לא קשורה למחיר הדירות, התארח בכבוד רב במרכז הבינתחומי ובמקום לזרוק עליו עגבניות מחמאו לו שם כפיים. בין היתר אמר פישר וזו לא טעות שמחירי הדירות עולים כי הריבית נמוכה. הוא התהפך ב-180% ביחס להערכותיו/ טענותיו הקודמות – פשוט כי עכשיו הוא לא בכובע של נגיד בנק ישראל, אז מה אכפת לו – קרנית האומללה נשארה עם הבעיות. הוא כאמור ברח בזמן. פישר עכשיו מסתבר בעצם שיקר בכל אמירותיו הקודמות והאמת שלו היא שכן יש קשר חזק בין הריבית לבין מחירי הדירות. אז מה עושים? צריך להעלות את הריבית, אבל עכשיו זה הרבה יותר מורכב, עכשיו זה הרבה יותר בעייתי פשוט כי הצרות בינתיים רק הלכו וגדלו – העלאת ריבית בסוג של האטה, תכביד מאוד על המשק. האמת – אין ברירה! שוק הדירות הוא המרכזי מבין השווקים והבעיה בו היא הקשה ביותר.

קדימה קרנית זה הזמן – תעלי את הריבית, גם כך את תהיי שק החבטות (בלי הגיבוי מהמנטור פישר), אז לפחות תצמצמי נזקים.