חדשות    

הביטקוין – זינוק של 40% בחודש!

לירה שטרלינג

הביטקוין – זינוק של 40% בחודש!

המטבע הוירטואלי – הביטקוין ממשיך לשבור שיאים. שער המטבע חצה את ה-2,000 דולר – עלייה של כ-40% בחודש שמיוחסת בעיקר בזכות ההכרה של השלטונות ביפן במטבע  כצורת תשלום לגיטימית. היפנים  פשוט הזרימו ביקושים, המטבע עלה, ואז סוחרים, משקיעים וספקולנטים ברחבי העולם נכנסו לפוזיציה במטבע.

זה כמובן לא מעיד על המשך עלייה, העובדה הפשוטה היא שהמבטא בשיא של כל הזמנים, אבל לא ברור ולא ידוע מה ערכו האמיתי. אלו שמעריכים שערכו יעלה סבורים שכאשר יש חוסר יציבות ואי וודאות בעולם גם מבחינה פוליטית וגם כלכלית, אז ערך המטבע עולה. הם חושבים שההסתבכויות של דונלד טראמפ  בחקירות, מגדילים את חוסר היציבות. מנגד, יש שטוענים שאחרי כל עלייה במטבע היתה קריסה ענקית – רק לפני מס' שנים בודדות הוא נסחר ב-200 דולר, והם סבורים שהקריסה תגיע. אף אחד לא נביא, מה שברור שאכן מדובר במטבע תנודתי מאוד.

לאחרונה התראיין בכיר בבנק המרכזי הגרמני, על רקע העלייה בביטקוין, והגידול בביקושים גם מצד הגרמנים. הוא אמר למשקיעים בפרוש להתרחק מהביטקוין וטען שלא מדובר במטבע. לגישתו, מדובר באמצעי לסחר חליפין, אך לא מטבע שמונפק על ידי בנק מרכזי, אלא על ידי שחקנים לא מזוהים –"לא מדובר במטבע" הוא סיכם, "אם אתם חושבים שביטקוין הוא בטוח כמו יורו או דולר ­ אתם אלו שצריכים לקחת על זה אחריות. אני יכול רק להזהיר לא לעשות שימוש בביטקוין".

ביטקוין – כל מה שצריך לדעת