חדשות    פיקדונות מובנים    

הבינלאומי בפיקדון מובנה על מניות אירופאיות

הבנק הבינלאומי משיק פיקדון שקלי ל-36 חודשים נושא ריבית בתוספת מענק, המותנה בעליית סל מניות תעשייה מובילות הנסחרות באירופה וכן מותנה בתנודתיות המניות.  מדובר בסל המורכב מ-5 מניות מובילות מסקטור התעשייה הנסחרות באירופה (לכל מניה משקל שווה), כדלקמן:VolksWagen AG,Daimler AG , Airbus Group NV,  Safran SA, Enel SPA. הרעיון של המוצר הזה הוא לכאורה פשוט – אם המניות (פרוט בהמשך) יעלו לשער מסוים, המשקיעים יקבלו מענק, אחרת הם יקבלו את הרצפה המובטחת להם.

הבנק הבינלאומי אותו מנהלת סמדר ברבר צדיק, הוא אחד הבנקים הדינמים בתחום הפיקודנות המובנים. הבנק משיק באופן שוטף פיקדונות ללקוחותיו, וזו בשעה שבנקים אחרים הזניחו את התחום.

למרות השם הלא טוב של הפיקדונות המובנים, האמת רחוקה מכך. תדמית לחוד ומציאות לחוד. בעידן של ריבית אפסית הפיקדונות האלו מספקים פתרונות למשקיעים רבים – מצד אחד מקבלים את הרצפה, נכון, לא מקבלים במקרה הפסימי את התשואה האלטרנטיבית (אם המשקיעים היו מחזיקים פיקדון וכו'), אבל בעידן של ריבית אפס, ההפסד האלטרנטיבי הוא לא כזה גדול. מצד שני בהתקיים התנאים זוכים למענק, אפילו מענק נאה.

כל פיקדון מבנה והסיפור שלו, אבל זו בהחלט יכולה להיות אלטרנטיבה ראויה, בהינתן שהבנק ערב לכספי המשקיעים, וברוב הגדול של הפיקדונות המובנים המוצעים על ידי הבנקים זה כך (אבל צריך לוודא!).

על כל פנים, הריבית השנתית על הפיקדון המובנה –  0.15%.

מתי מקבלים מענק?

נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 40% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 15.4.15).  תקופת הבדיקה הינה בת 35 חודשים, החל מיום  16.4.15 ועד ליום 15.3.18, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.

ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), קיימות 2 אפשרויות:

1.במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה היו נמוכים  מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש (מנקודה לנקודה).

2.במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 6% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי).

שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

גובה המענק

תנאי המענק: במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 50%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 20% (לא כולל).

במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/ אפס – ייפרע הפיקדון בתום  36 חודשים ללא מענק.

-המענק מחושב ומשולם על הקרן הנומינלית בלבד ויהיה צמוד לשער הדולר היציג (כמפורט בתנאי הפיקדון).

גם במקרה שבו נפרע הפיקדון ללא המענק, הלקוח יהיה זכאי לריבית.

קרן הפיקדון מובטחת.

היכנסו כאן לפרטים מלאים על הפיקדון המובנה