פיקדונות מובנים    

הבנק הבינלאומי בפיקדון דולרי מובנה על מדדי מניות בוול-סטריט

הבנק הבינלאומי משיק – "סל אמריקאי", פיקדון דולרי מובנה (סטרקצ'ר) ל-25 חודשים. הפיקדון שמתחיל ב-18 במאי (ניתן  להפקיד עד 17 במאי ) ומסתיים ב-18 ביוני 2014 (ללא אפשרות לפירעון מוקדם), יהיה צמוד לדולר וכן תהיה תוספת מענק המותנה בעלייה ממוצעת (ממוצע תצפיות רבעוניות) של סל מדדי מניות בבורסה האמריקנית.

הקרן הנומינלית בפיקדון מובטחת, מינימום הפקדה – 5 אלף דולר; מקסימום 500 אלף דולר.

נכסי הבסיס (סל מדדי המניות) הם – S&P 500, הדאו ג'ונס, והנאסד"ק 100 – כל מדד מהווה שליש מהסל. שער הסגירה של כל מדד המרכיב את הסל ביום 18 במאי יוגדר כשער יסודי שלפיו יחשבו את גובה המענק. במהלך התקופה יבדקו (מדי רבעון ובסה"כ 8 פעמים) כל אחד משלושת המדדים (החל מ-20 באוגוסט 2012 ועד 19 במאי 2014), כאשר לכל מדד בנפרד יחושב שיעור השינוי בין השער הקובע לבין השער היסודי. שיעור שינוי הסל יוגדר כממוצע חשבוני של כל שיעורי שינויי המדדים.

במידה ושיעור שינוי הסל חיובי – הלקוח מזוכה שמעק בשיעור של 30% משיעור השינוי של הסל. במידה ושיעור שינוי הסל הוא שלילי או אפס – ייפרע הפיקדון בתום 25 חודשים ללא מענק. יש לשים לב – הפיקדון מופקד ל-25 חודשים ואילו המענק מחושב על פני 24 חודשים וכן הפיקדון אינו נושא ריבית.

ועדיין – מדובר במוצר מובנה (סטרקצ'ר) שמבטיח רצפה נומינלית. אמנם ניתן להפסיד ראילית, במידה והמדדים לא יספקו תשואה חיובית, ובכל זאת – יש רצפה. מנגד, יש אפסייד, באם מדדי המניות בוול-סטריט יעלו. צריך לשים לב שהממוצע של התצפיות נלקח מהחודש הבא ועד עוד שנתיים, כך שהממוצע לא אמור להיות קרוב לתשואה של המדדים בסוף התקופה, אלא משמעותית מתחת לכך (אם מניחים עלייה מעין ליניארית).

מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה