חדשות    

הבנק הבינלאומי ימזג לתוכו את בנק אוצר החייל

הבנק הבינלאומי השולט בבנק אוצר החייל, ימזג את בנק אוצר החייל לתוכו – ככה הוא יהנה מסינרגיה בהוצאות, בעיקר דרך הפחתת הוצאות המטה. אז למה לא עשו את זה עד היום? כנראה חשש מצעדים של הוועד. לפני ארבעה חודשים  הכריז וועד עובדי בנק אוצר החייל על סכסוך עבודה; הסיבה –  חשש ממיזוג עם הבנק הבינלאומי. אך נראה שאחת משתיים – או שהתוכנית מלווה "באישור" של הוועד שהשיג תמרצים והטבות לעובדים, או וזו כנראה האפשרות הסבירה יותר – שמאבק העובדים יחריף.

הבנק הבינלאומי נמצא שבשליטת צדיק בינו, ומנוהל על ידי סמדר ברבר צדיק.

ההתייעלות הצפויה בכוח האדם כתוצאה מהמיזוג, תעלה לבנק הבינלאומי הוצאות בגובה של 40 מיליון שקל לפני מס בדוחות הרבעון השלישי. בבינלאומי מעריכים כי המיזוג יושלם עד סוף השנה.

המיזוג של בנק אוצר החייל הוא צעד אחד מבין צעדים רבים לשיפור היעילות של הקבוצה, לרבות מיזוג מלא עם בנק פאג"י. על פי הודעת הבנק הבינלאומי המיזוג הנוכחי בדומה למיזוגים הקודמים, ישאיר את המותג ומערך הסניפים של  בנק אוצר החייל. המטרה לשמר את הייחוד של בנק אוצר החייל שמתמחה בעבודה במגזר הקמעונאיובעיקר באוכלוסיית אנשי מגזר הביטחון . כמו כן, על פי הודעת הבנק לא ייפגעו ההסכמים המיוחדים שיש לבנק עם משרד הביטחון ומועדון אנשי הקבע – חבר.

הבנק הבינלאומי רכש בתחילת השנה בתמורה ל-340 מיליון שקל את המניות של בנק אוצר החייל שהוחזקו על ידי מועדון חבר, ובכך הגיע לשליטה מלאה. "ההחלטה על המיזוג התקבלה לאחר שהנהלת הבנק והנהלת בנק אוצר החייל קיימו דיונים עם ההסתדרות ועם ועד העובדים של אוצר החייל בנוגע לאפשרות של מיזוג של אוצר החייל עם ולתוך הבנק הבינלאומי ו/או שינויים מבניים אחרים בבנק אוצר החייל הנדרשים לצורך שיפור היעילות התפעולית שלו ושל הקבוצה", מסרו בבנק והוסיפו – "דיונים אלה לא נשאו פרי. לאחר דיונים אלו לאור ההחלטה בדבר המיזוג, הנהלת הבנק הבינלאומי תקיים דיונים עם וועדי העובדים הרלבנטיים וההסתדרות ביחס להשלכות האפשריות של המיזוג על העובדים".

בבנק אוצר החייל מועסקים 740 עובדים – היקף תיק האשראי של הבנק מסתכם ב-13.7 מיליארד שקל, והרווח במחצית הראשונה הסתכם ב-63.4 מיליון שקל, מתוכו רווח חד פעמי ממכירת נדל"ן בסך של כ-30 מיליון שקל.