חדשות    

הדומינו של ברוקלנד: הפילה את גיא פאנד לתשואה שלילית של 24% בחודשיים

ברוקלנד

הקרן היא המשקיעה הגדולה בברוקלנד. את 2018 סיימה בתשואה שלילית של 28%

קרן הגידור גיא פאנד, בניהול  עודד גל, ספגה תשואה שלילית של 24% בחודשיים.  הסיבה היא השקעתה  בחברת הנדל"ן הקורסת ברוקלנד.  את 2018 סיימה עם תשואה שלילית של 28% ומאז הקמתה זכתה לתשואה חיובית של 34%.

גיא פאנד היא המשקיעה הגדולה באג"ח של ברוקלנד.  מעריכים כי בידיה 40 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח ברוקלנד ב' – שזה קרוב לשליש מהסדרה וכ-27% מסך איגרות החוב שהנפיקה ברוקלנד. היקף נכסי גיא פאנד מוערך בכמה מיליוני שקלים. היא הוקמה ב- -2013 על ידי עודד גל, יוצא חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אי.בי.אי. כיום היא מנהלת  שלוש קרנות גידור שונות: בתחום האג"ח  הישראלי גיא פאנד, בתחום המניות הישראלי גיא אקוויט,י וכן גיא גלובל, אג"ח דולריות בעולם.

ברוקלנד היא יזמית נדל"ן בעיקר ברובע ברוקלין בני יורק, ליעדי מגורים. היא סוחרת בבורסה בת"א אג"ח של החברה מסדרות א' וב' בהיקף של כ-150 מיליון שקל ערך נקוב.  לאחרונה דיווחה כי תתקשה  לעמוד בפירעונות הקרן למחזיקי אג"ח עקב עיכובים בבנייה.

מאז נפלו האג"ח למחיר מגוחך עבור המשקיעים. מחזיקי האג"ח דרשו מבעלי החברה בועז גלעד להתפטר מניהול הדירקטוריון כדי שימנו מנהל מטעמם.  אז האשים גלעד את המשקיעים כי  לא התייעצו עמו או יידעו אותו" אופן שגרם  לנזקים כבדים, וכן כי התנהלות בהקשר זה היא אגרסיבית ואין מאחוריה כוונה להבריא את החברה. באופן שלא מאפשר ליו"ר למלא את תפקידו בחברה נאמנה".

לאחר מכן התפטרו גם סמנכ"לית הכספים נועה מתתיהו והדירקטור אלון רסקי.

איך ברוקלנד עקפה את שטרי הנאמנות

המשבר בברוקלנד; הצד של בעל השליטה

קרנות אגד חוץ