חדשות    

הדירה מוכנה, אבל אי אפשר להיכנס; שביתת המפקחים מונעת כניסה ל-1,500 דירות!

 כ-1500 דירות ממתינות למסירה אך תקועות בשל שביתת המפקחים בעיריות

מזה עשרה ימים מפקחי בנייה ברשויות המקומיות שובתים ולא מאשרים טפסי אכלוס בניינים ("טופס 4") לקבלנים. זהו הטופס הנדרש כדי למסור דירות מוכנות לרוכשי דירות.

על פי ניתוח כלכלי של התאחדות בוני הארץ כ-1,500 דירות, כלומר 1,500 משפחות וזוגות צעירים שרכשו דירות וממתינים להן מזה זמן, לא נמסרו בשבועיים האחרונים, וכל יום נוסף של שביתת המפקחים יוסיף לרשימה זו כ-130 דירות נוספות שלא ימסרו. 

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, עו"ד אליאב בן שמעון: "בעוד הממשלה מתגאה בשיווקי מחיר למשתכן ומסנוורת את הציבור עם נתונים על עשרות אלפי זוכים בהגרלות ליחידות דיור שישווקו בעתיד, היא מתעלמת ממה שקורה בשטח. העיצומים הללו הם תוצאה של המשך ההסתכלות הצרה של ממשלת ישראל על שוק הדיור ותו לא".

המפקחים שובתים בשל החלטה לחייבם ללבוש מדים, שלטענתם ימנעו מהם לעשות ביקורי פתע באתרים ודרישה לחייבם להטיל קנסות גם במקום שאין לכך בסיס. "בגלל עניין כה חסר משמעות, הנובע מכוחם של המפקחים על הרשויות המקומיות, אלפי משפחות וזוגות צעירים יצטרכו לחכות לדירה שלהם, יצטרכו לשלם שכר דירה נוסף או להמשיך להתגורר אצל ההורים". מוסיף בן שמעון ומסכם, "על שר האוצר להתערב ולהביא לכך שהצדדים ישבו ויפתרו את הסכסוך הזה מיידית. המחיר הכלכלי למשק כולו מכל יום שביתה הוא בלתי נסבל".