שוק ההון    

הדסית – סוף סוף הצלחה בסלקיור

הדסית היא סוג של קרן הון סיכון קטנה המתמקדת בתחום הביוטק. החברה גוררת הפסדים מרבעון לרבעון (למעשה ממחית למחצית – היא עברה לדווח במתכונת חצי שנתית), ומה שהציל אותה עד לאחרונה היו הנפקות הון אחת לתקופה – זה סיפור של חברות ביו רבות – מפתחות, נגמר הכסף, מנפיקות (בעיקר בהנפקת זכויות).

אלא שלהדסית הצליח בשנתיים האחרונות. החברה מכרה חלק מאחזקתה בסלקיור (המפתחת טכנולוגיה בתחום תאי הגזע) לחברת ביוטיים הנסחרת בבורסה האמריקאית. בתמורה למכירת האחזקה (חלקה) קיבלה בזמנו הדסית מניות שנמכרו בתמורה לכמה עשרות מיליוני שקלים.

לאחרונה מכרה את יתרת אחזקותיה בסלקיור (21%) בתמורה למניות של ביוטיים בערך של 11 מיליון דולר. והיא מימשה במהירות מניות ביוטיים בסכום של 15 מיליון שקל.

ביוטיים אגב, עשתה לפני כשנה רישום כפול בבורסה בת"א.

הכוונה של הדסית לממש את כל יתרת המניות בביוטיים שבדומה לחברות הביו האחרות שעשו עלייה לישראל, איכזבו בתוצאות ובשוק המניות.

בכל מקרה, להדסית יש עוד 3 חברות בפרוטפוליו, וכעת יש לה נזילות שמוערכת בכ-30-40 מיליון שקל (בהינתן שהיא תממש את מניות ביוטיים בקרוב). שווי השוק של הדסית הוא 37 מיליון שקל – לכאורה בלבד, כי זה אפילו נמוך מהמזומנים , אבל בחברות ביוטק בכלל וגם בהינתן בחברות המוחזקות של הדסית, שריפת המזומנים היא גבוה מאוד, ככה שעל פי בדיקה מלמעלה, הכסף הזה אולי יחזיק לשנתיים – ואז מה? אולי יהיה מימוש של חברה מוחזקת ואולי שוב יפנו לציבור – כדי לגייס כסף, וגיוסים בעיקר גיוסי זכויות פוגעים במחיר המניה.