שוק ההון    

הזדמנויות בשוק האג"ח

PIXABAY
בהראל סבורים ששוק האג"ח בתמחור סביר.
"רמות המחירים היחסיות באג"ח הקונצרניות המקומיות מהוות נק' כניסה נוחה וישנן לא מעט הזדמנויות לאחר הירידות של חודש דצמבר", כותבים כלכלני הראל בסקירה שבועית, ומוסיפים – " למרות שבשבוע האחרון ראינו התעוררות בדירוגים הנמוכים,אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים באג"ח.
"כמו כן, להערכתנו אחזקה של אג"חים לפידיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית תשואות ותנודתיות. בשבוע החולף נמשכו התיקון החיובי וסגירת המרווחים באפיק הקונצרני גם מחוץ לישראל בכל הדירוגים. התשואות הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים נשארו כמעט ללא שינוי ברמה של כ-2.7%.
"בנוסף, נדגיש כי עדיין התשואות במח"מ הקצר גבוהות מהתשואות במח"מ בינוני, מה שיוצר עדיפות לחלק הקצר של העקום למי שמחפש פתרון ליתרות דולריות. זו הסיבה שאנו מתמקדים בפתרונות דולרים קצרים כדוגמת קרנות כספיות ופיקדונות דולריים".
במהלך חודש דצבר ירדו מדדי האג"ח העיקריים בבורסה ב-3% עד 5%, כאשר האגרות חוב של החברות האמריקאיות קרסו בעשרות אחוזים – ראו הרחבה על אול-יר. הירידות הפכו בינואר לעליות קלות, אך התנודיות והסכון בשוק האג"ח, בהינתן החשש שחברות יתקשו למחזר את חובם ברמות התמחור האלו, גרמו לגופים מוסדיים להנמיך את החשיפה לאגרות חוב קונצרניות, בעיקר איגרות חוב של חברות אמריקאיות.