חדשות    

החזר מס שבח – מפתיע, אבל רבים משלמים יותר מדי

החזר מס שבח – מפתיע, אבל רבים משלמים יותר מדי

חיים אשר, רואה חשבון שמתמחה בין היתר בהחזרי מס במקרים של מס שבח,  מסביר לאתר הון שחלק ממוכרי הנכסים (מגרשים, דירות, חנויות וכו') שילם יותר מדי מס שבח. אבל החדשות הטובות שאפשר לקבל החזר מס.

"נתקלתי בהרבה מאוד מקרים שאנשים שילמו יותר מדי מס שבח,  אולי בגלל שלא התייעצו עם גורם שמומחה במיסוי מקרקעין ומכיר לעומק את כל הפינות בחוקים. יש הרבה מאוד פינות שצריך להבין בהן, שעשויות לחסוך הרבה כסף", אומר אשר ומדגים – "עזרנו בהחזר מס שבח במכירת דירת מגורים בתל אביב שהתקבלה במתנה מהורה. פנו אלינו אחים, אשר מכרו דירת מגורים בתל אביב, שהתקבלה במתנה, לבדיקת זכאות להחזר מס שבח מקרקעין. האחים שילמו מס שבח מקרקעין בסך כ- 226,000 שקל. לאחר טיפולנו, קיבלו האחים החזר מס שבח בסך 220,000 שקל.

"ויש מקרים רבים נוספים – פנה אלינו לקוח אשר מכר מגרש בפתח תקווה, לבדיקת זכאות להחזר מס שבח מקרקעין. הלקוח נדרש לשלם מס שבח מקרקעין בסך כ-950,000 שקל.  לאחר טיפולנו, קיבל הלקוח החזר מס שבח מקרקעין בסך כ- 490,000 שקל.

"ערכנו בדיקת זכאות להחזר מס שבח במכירת מגרש בתל אביב.  הלקוח מכר מגרש בתל אביב ושילם  מס שבח מקרקעין בסך  331,000 שקל. לאחר טיפולנו, קיבל הלקוח החזר מס שבח של 164 אלף שקל".

למדריך מס שבח

ואיך זה קורה שמשלמים סכום עודף למס שבח? ובכן, הסיבה היא הוראות החוק המסובכות, אשר דורשות מומחיות רבה בתחום המס. מס שבח למשל, פטור לגמרי (תחת תנאים מסוימים) במקרה של ירושה. מס שבח גם משולם באופן חלקי עם מדובר בדירה שנרכשה לפני זמן רב. כמו כן, אפשר לקזז כנגד השבח, הוצאות והפסדים במקומות אחרים – דבר שלא תמיד מנוצל.

לא רק במס שבח יש החזרים. יש החזרים רגילים כתוצאה מתשלום יתר למס הכנסה שנובע מתשלומים שמקבלים הקלות במס – לקופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים, תרומות עוד. יש החזרים שנובעים מחודשים של חוסר עבודה, החזרים שנובעים מפעילות בניירות ערך ועוד.

כמו כן, יש החזרים שקשורים להטבות מיוחדות –  לדוגמה החזר מס לתושבים חוזרים ועולים חדשים.

אשר מעדכן כי החזר המס במקרים אלה עשוי להיות , במקרים רבים עשרות רבות של אלפי שקלים – "פנה אלינו תושב חוזר מארה"ב לטיפול בקבלת החזר מס. התושב החוזר שילם מס הכנסה בסך כ- 190,000 שקל. בעקבות הטיפול שלנו  קיבל התושב החוזר כ- 42,000 שקל החזר מס. היתה לאחרונה גם תושבת חוזרת מניו יורק. בדקנו לה את הזכאות להחזרי מס ונמצא שמגיע לה החזר של 95,000 שקל. אלו רק דוגמאות, יש עשרות רבות של מקרים"