חדשות    

המדינה מסרבת להצמיד את גובה הסיוע בשכר דירה לעלייה בדמי השכירות

קרדיט : shutterstock

כך הגיבה בתגובה לעתירה של האגודה לזכויות האזרח. בממשלה טוענים כי מדובר בתוספת של 430 מיליון שקל. באגודה טוענים מנגד כי חלק מהזכאים מקבלים כיום סיוע זהה בגובהו לסיוע שקיבלו לפני יותר מעשור

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה לבית המשפט נגד הממשלה, ובה דרישה להצמיד את הסיוע בשכר דירה לעלייה בדמי השכירות. משרד האוצר והמשרד לבינוי ושיכון הגישו את התנגדותם לבית המשפט.

"סכום הסיוע שניתן לאוכלוסיית הזכאים הינו סיוע בתשלום שכר דירה ואינו נגזרת של מחירי השוק, וממילא לא נועד לכסות את גובה דמי השכירות, ולפיכך הסכום לא מתעדכן בהתאם לשינויים בשוק השכרת הדירות", הסבירו בתגובה לעתירה.

ב-2018 ניתן סיוע שכר דירה בהיקף של 1.96 מיליארד שקל עבור 171 אלף משקי בית, לעומת  1.45 מיליארד שקל ב-2014 ל-145 אלף משקי בית. כלומר, יש גידול בזכאים  לסיוע של 18% וגידול של 35% בסכום הסיוע.

לכן טענה המדינה כי לאורך השנים הממשלה הגדילה את הסיוע לקבוצות שונות, בהתאם למדיניות הממשלה. וסכום הסיוע המבוקש יגיע לתוספת עלות של 430 מיליון שקל. המדינה דחתה את טענת העותרים בטענה כי מדובר בהחלטה שבמדיניות המצויה בסמכות הגורמים המוסמכים, ואין עילה להתערבות בית המשפט".

העותרים מצידם טענו כי בזמן שמחירי השכירות עלו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות – מ-2,330 שקל ב-2008 ל-3,879 שקל בסוף הרבעון השלישי של 2018 – חלק מהזכאים מקבלים כיום סיוע זהה בגובהו לסיוע שקיבלו לפני יותר מעשור, בסך כמה מאות שקלים בלבד.

על תגובת הממשלה אמרו : "הקפאת גובה הסיוע בשכר דירה חרף עלייה דרסטית במחירי השכירות זהה למעשה לקיצוץ בסיוע.  משקי בית רבים מתקשים לשכור דירה או נאלצים לעזוב דירה שכבר שכרו כי לא יכולים לעמוד בדרישה של הבעלים".

האם מגיע לכם סיוע בשכר דירה?

אסיר משוחרר זכאי להשתתפות בשכר דירה

עונתיות בשכר דירה – מתי כדאי לשכור דירה? בקיץ או בחורף?