חדשות    

המידע באתרי האינטרנט של הגופים המוסדיים

עוד הנחיה חשובה מבית היוצר של דורית סלינגר המפקחת על שוק ההון , הביטוח והחיסכון. סלינגר פרסמה את המידע הנדרש באתר אינטרנט של גוף מוסדי – "אתר האינטרנט של גוף מוסדי הינו כלי חשוב וזמין להעברת מידע למבוטחים, לעמיתים, לתובעים ולציבור הרחב", מציינת סלינגר, ומעדכנת בחוזר את המידע המינימלי שצריך להיות באתר – "מידע כללי לגבי הגוף המוסדי: תחומי פעילותו; בעלי מניות עיקריים; בעלי שליטה; תרשים מבנה אחזקות של הקבוצה אליה משתייך הגוף המוסדי; שמות חברי דירקטוריון, לרבות ציון הדירקטורים החיצוניים; שמות ועדות הדירקטוריון השונות לרבות ועדת ההשקעות, חברי הוועדות ותכיפות התכנסותן; שמות חברי ההנהלה הבכירה ונושאי משרה בכירים בחברה ופירוט תפקידיהם"

כמו כן, יש לפרט באתר מידע לגבי התיק המשתתף או נכסי קופת הגמל לרבות מסלולי השקעה, בהתאם למתכונת הקבועה בהוראות הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והמפקח על הביטוח, ובכללם: סך הנכסים המוחזקים באלפי ש"ח, הרכב אפיקי השקעות לפי אחוזים, שיעור ממוצע של דמי הניהול והעמלות שנגבו על ידי הגוף המוסדי, שיעורי תשואות נומינליות ברוטו, הכל בהתאם לנדרש בדיווח השנתי למבוטח או לעמית".

וזה לא הכל – באתר צריך לפרט את רשימת הנכסים הרבעונית של ארבעת הרבעונים החולפים עד לרבעון שקדם לרבעון החולף, לרבות דוח סקירת רואה החשבון המבקר אם עריכתו נדרשת בהתאם להוראות הממונה. הרשימה תוצג בקובץ גיליון אלקטרוני; כן תפורסם תשואה נומינלית ברוטו מצטברת מתחילת השנה הנוכחית ועד לתום החודש החולף, וכן יפורסם – דוח חודשי לתקופה של 12 החודשים החולפים ללא נספחים וללא 'דוח תקבולים ותשלומים מחיצוניים'. "חברה מנהלת תציג רק את טור הנכסים מתוך 'דוח נכסים ותזרים מנכסים' של קופות הגמל שבניהולה, עבור כל קופה בנפרד. חברת ביטוח תציג את 'דוח ההשקעות' בחלוקה לפי כל קרן או מסלול השקעה בנפרד, החל מהמועד בו נדרשת חלוקה זו בהתאם להוראות הממונה לעניין זה", מוסרת סלינגר וממשיכה לפרט את המידע הנדרש – " דוחות תקופתיים של הגוף המוסדי ושל קופות הגמל שבניהולו של ארבע השנים החולפות. גוף שמפרסם דוחות ביניים יפרסם גם את דוחות הביניים שפורסמו ב-12 החודשים החולפים. בנוסף תפורסם המודעה לעיתונות החייבת בפרסום בגין כל דוח כספי, בהתאם להוראות הממונה. פרסומים לציבור שקיימת חובה לפרסם בהתאם להוראות הדין ולהוראות הממונה כגון דיווחים מיידים והודעות לרשות לניירות ערך או לבורסה לניירות ערך, שפורסמו על ידי הגוף המוסדי או על ידי תאגיד שאיחד, לרבות באיחוד יחסי, את דוחות הגוף המוסדי, ב-24 החודשים החולפים, ככל שהם רלוונטיים לגוף המוסדי".

בנוסף יש לפרסם באתר – פרטים אודות ההצבעות של הגוף המוסדי באסיפה הכללית של תאגיד ציבורי שיש לגוף המוסדי חובת הצבעה בו לפי כל דין שהתקיימו ב-24 החודשים החולפים. הפירוט יהיה בהתאם להוראות הממונה לעניין זה.

סלינגר גם מצפה שבאתר יפורסמו "העתקי תקנונים עדכניים של קופות גמל שאינן קופות ביטוח, שבניהול הגוף המוסדי ופירוט השינויים שחלו בהם ב-12 החודשים החולפים והמועד בו נכנסו לתוקף. בגין כל שינוי יובא הנוסח הקודם, הנוסח החדש, והסבר על מהות השינוי.

"לגבי קופות גמל לקצבה שאינן קופות ביטוח, יפורסמו כל התקנונים שהיו בתוקף ב-7 השנים החולפות. העתק של כל תוכניות הביטוח, לרבות כתבי שירות, הרחבות, ריידרים ונספחים ולגבי תוכניות ביטוח אשר שווקו החל מיום 1 בינואר 2004 יש לציין את התקופה בה שווקו, והכל כמפורט להלן: תוכנית ביטוח בביטוח כללי, שאינה תוכנית ביטוח קבוצתית, אשר הכין מבטח כדי שתשמש לחוזים רבים בינו לבין מבוטחים בלתי מסוימים, לרבות הרחבת כיסוי או צמצומו ותנאים מיוחדים המוצעים לכלל ציבור המבוטחים או לחלקים שבו, שהייתה בתוקף בשלוש השנים החולפות.

"תוכנית ביטוח בביטוח בריאות, שאינה תוכנית ביטוח קבוצתית, שנמכרה החל בשנת 1995, לרבות טפסי הגילוי הנאות שלה; תוכנית ביטוח בביטוח חיים, שאינה תוכנית ביטוח קבוצתית, שנמכרה החל בשנת 1991, בחלוקה לפי: תוכניות ביטוח הכוללות רכיב ריסק בלבד, תוכניות ביטוח לשכירים (מנהלים), תוכניות ביטוח לעצמאים ותוכניות ביטוח פרט; כתבי שירות בכל הענפים, שהיו בתוקף בשלוש השנים החולפות.

"העתק של כל תוכנית ביטוח קבוצתית שמבוטחים בה 10,000 מבוטחים או יותר לתקופה העולה על 30 ימים, לרבות טפסי הגילוי הנאות שלה. לגבי קופת גמל אשר רשאית לבטח את עמיתיה אצל מבטח בביטוח חיים קבוצתי יוצג העתק תוכנית הביטוח הקבוצתית ממוצעת לעמיתי הקופה.

 

כן יש לפרסם – "מידע מפורט הנדרש לסילוק תביעה, הצטרפות, משיכה או העברת כספים, לרבות הטפסים הנדרשים והסבר על אופן השימוש בהם. מידע הנדרש אגב פוליסת ביטוח או תקנון הנוגע לכלל ציבור המבוטחים והעמיתים, כגון רשימת שמאים בפוליסת רכב, רשימת המוסכים שבהסדר עם הגוף המוסדי, רשימת רופאים בהסכם בפוליסות בריאות ומדריכים שפורסמו על ידי הממונה.

"מידע בדבר כספים ללא דורש בהתאם להוראות הממונה לעניין זה. מידע בדבר אמצעי התקשרות עם הגוף המוסדי, לרבות כתובת עדכנית, מספרי טלפון, מספרי פקס וכתובת דואר אלקטרוני.מידע בדבר אופן הפניה לממונה על פניות הציבור בגוף המוסדי.

"מידע מפורט בדבר תגמול שמציע גוף מוסדי לבעל רישיון בעד עמידה בתנאי מבצע קידום מכירות, ובכלל זה: התנאים לקבלת התגמול; מהות התגמול שיוענק לבעל רישיון אם יעמוד בתנאים, אם התגמול ניתן שלא באמצעות תשלום כספי, יצוין מחיר השוק של התגמול; פירוט המוצרים הפנסיוניים ומוצרי הביטוח שלגביהם מוצע התמריץ; המועדים הרלוונטיים למכירת המוצרים הפנסיוניים ומוצרי הביטוח ולקבלת התגמול".

גוף מוסדי יאפשר שירות אחזור מידע פנסיוני באתר האינטרנט –" גוף מוסדי יציע לכל המבוטחים והעמיתים בגוף המוסדי להצטרף לשירות אחזור מידע פנסיוני. גוף מוסדי יציע למבוטח או עמית חדש להצטרף לשירות אחזור מידע פנסיוני בעת הצטרפותו או לאחריה, אך לא יאוחר משלושה חודשים ממועד ההצטרפות. הנתונים המוצגים למבוטח או לעמית יעודכנו עד ל-20 בכל חודש בגין החודש החולף ויוצג התאריך האחרון בו בוצע שערוך היתרות.

"גוף מוסדי ינקוט את האמצעים הדרושים על מנת לאפשר את אחזור המידע בהתאם להוראות הממונה לעניין ניהול סיכוני אבטחת המידע של הגופים המוסדיים. גוף מוסדי יאפשר גישה לשירות למבוטח או לעמית גם במשך 12 חודשים שלאחר העברת החיסכון לגוף מוסדי אחר".