שוק ההון    

המלט – גידול של 20% ב-EBITDA; עלה ל-6.7 מיליון דולר

אמיר וידמן מנכל המלט

המלט מדווחת על מכירות ברבעון השני של שנת 2018 בסך של כ-44.5 מיליון דולר. לעומת מכירות של כ-35.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

לפני כחודש דווח בתקשורת כי בעלת השליטה, פימי, מתכוונת למכור את המלט בתמורה לכ-1.5 מיליארד שקל. בתגובה לפרסומים הודיעה המלט כי מקבלת פניות מגורמים שונים אך הכחישה מגעים קונקרטיים.

המלט הרוויחה ברבעון כ-3.5 מיליון דולר לעומת כ-כ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2017, עלייה של כ-14%.

גם ה-EBITDA רשם גידול והוא הסתכם בכ-6.7 מיליון דולרלעומת כ-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, גידול של כ-21%.

עלייה בביקושים במגזר המוצרים האולטרא נקיים הביאה עימה עלייה של כ- 47% במגזר זה ואלו הסתכמו בכ-19.9 מיליון דולרלעומת כ-13.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרכישה של החברה הסינגפורית שנרכשה באוקטובר 2017 ועלייה בביקושים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה הביאו את מכירות מגזר המוצרים לתעשייה התהליכית לכ-24.7 מיליון דולר, לעומת מכירות של כ-22.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-16 מיליון דולר, לעומת כ-13 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. למרות העלייה ברווח הגולמי, נרשמה ירידה בשיעור מ-37% ברבעון המקביל ב-2017 ל-36%. בהמלט מסבירים כי הירידה נבעה בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו.

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2018 הסתכם בכ-5.1 מיליון דולר (כ-11% מסך המכירות), גידול של כ-30% בהשוואה לכ-3.9 מיליון דולר (כ-11% מסך המכירות) ברבעון המקביל ב-2017.

אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט, אמר לאחר פרסום התוצאות: "ברבעון השני נמשכה המגמה בה פתחנו את השנה עם גידול בהכנסות וברווח הנקי בהשוואה לרבעון מקביל ב-2017. אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו בתעשיות השונות בקרב חברות ענק עולמיות מהשורה הראשונה ונערכים לתמיכה בביקושים ובצמיחה המתוכננת בשווקים השונים בשנים הבאות על ידי הגברת כושר הייצור, קליטת מכונות חדשניות וגיוס כח אדם. הקמת המפעל החדש בסין מתקדמת לפי התכנית ואנו רואים בו פוטנציאל גדול בחדירה לשוק המוליכים למחצה ובתמיכה בביקושים בשוק האנרגיה הגרעינית באסיה בכלל ובסין בפרט." עוד אמר וידמן כי: "החודש השלמנו רכישת חברה בקוריאה ובכך המ-לט נכנסת לתחום משמעותי חדש של ניהול מערכות בקרת זרימה להולכה של נוזלים וגזים המשמשים בתעשיות הגז והנפט, הפטרוכימיה, הספנות, האנרגיה והתעשייה הכללית ובמיוחד לטרמינלים לגז טבעי. פוטנציאל השוק של מגוון מוצרי החברה הנרכשת כולל ברזי תהליך וברזי בקרה, מוערך בכ-40 מיליארד דולר, פי עשרה מהשוק שאותו המ-לט משרתת כיום בכל הטריטוריות שבהן היא פועלת. פעילות זו סינגרטית לפעילות הקבוצה בתחום התעשייה התהליכית ומחזקת את יכולתנו להרחיב נתחי שוק עם פתרונות חדשים ומשלימים לביסוס נוכחותנו באסיה." וידמן הוסיף ואמר כי: "בתחום הנפט והגז אנו חווים התאוששות עם עליית מחיר הנפט, שבאה לידי ביטוי בגידול בהזמנות. תחום טכנולוגיות פיתוח מוצרים מבוססי "אינטרנט של הדברים "IIOT מתקדם ובמהלך הרבעון פתחנו מרכז פיתוח בסינגפור בנוסף לזה שבישראל. נכרת דרישה לפתרונות הן בתחום אחזקה מונעת והן בפיקוד שליטה ובקרה מרחוק על מערכות זרימה. המ-לט נמצאת בעיצומו של תהליך קפיצת מדרגה ביכולת הייצור כמענה לביקושים הגוברים בשווקים תוך אופטימיזציה רב מערכתית בתפעול וממשיכה לפעול במרץ להגדלת נתחי שוק".

לפני מספר ימים השלימה המלט את רכישתה של S&S VALVE הדרום קוריאנית תמורת כ-7.5 מיליון דולר. המלט תשלם עבור S&S עד  מיליון דולר נוספים כתלות בתוצאותיה הכספיות של החברה קוריאנית. מהמלט נמסר כי ל-S&S ניסיון של למעלה מ-35 שנים בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזים ושסתומים תעשייתיים לתחום ההולכה של נוזלים וגזים (תחום בקרת הזרימה) המשמשים בין לתעשיות הגז והנפט, הפטרוכימיה, הספנות (כולל מערכות ימיות להובלת גז טבעי נוזלי), האנרגיה והתעשייה הכללית. המלטמעריכה כי תחום בקרת הזרימה בעל פוטנציאל שוק של כ-40 מיליארד דולר.