שוק ההון    

המלט – הרכישות האחרונות תרמו לעלייה במכירות אך הרווחיות נשחקת

אמיר וידמן מנכל המלט

המלט, שבשליטת פימי, , הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות, רשמה עליה משמעותית של כ-27% בהכנסות הקבוצה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הכנסות חברת הבת בקוריאה שנרכשה באוגוסט נרשמה עליה של כ-21% בהכנסות הקבוצה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום מכירות המוצרים האולטרה-נקיים חל גידול של כ-35% ובמכירות המוצרים לתעשייה התהליכית חל גידול של כ-7%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה רושמת המלט ירידה חדה בשיעור של כ-20% ברווח הנקי שהסתכם בכ-3.1 מיליון שקל לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

העליה במכירות הקבוצה בתקופת הדוח בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד נובעת בעיקרה מאיחוד לראשונה של מכירות חברת הבת בקוריאה )שנרכשה באוגוסט, 2018 ,)גידול במכירות מוצרים אולטרה נקיים ומוצרים לבקרת הזרימה. עיקר העליה במכירות נובעת מעליה בביקושים בטריטוריות המזרח הרחוק ואירופה. מאיחוד מכירותיה של חברת הבת בסינגפורשנרכשה באוקטובר2017.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-14.5 מיליון שקל אשר היוו כ-31% מהמכירות לעומת כ-14.27 מיליון שקל אשר היוו כ-37.1% מהמכירות.

את הירידה בשיעור הרווח הגולמי מסבירים בהמלט באיחוד לראשונה של תוצאות פעילותה של חברת הבת שנרכשה בקוריאה, לה רווחיות גולמית נמוכה מהרווחיות הממוצעת של שאר חברות הקבוצה.

לפני מספר חודשים רכשה המלט את S&S Valve, חברה דרום-קוריאנית בעלת 35 שנות ניסיון בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזי תהליך וברזי בקרה לסגמנט ההולכה של נוזלים וגזים (תחום בקרת הזרימה)בתמורה לכ-5 מיליון דולר.

בשנת 2015 רכשה המלט חברה סינית בתמורה לכ-15 מיליון דולר אשר מיועדת להוות פלטפורמה לפעילות של החברה בשוק הסיני. הקמת המפעל החדש בסין אמורה להסתיים בתחילת שנת 2019 ובחברה מעריכים כי יתרום מכירות שנתיות בהיקף של כ-40 מיליון דולר נוספים.

מנועי בית שמש – ירידה קלה בהכנסות אך שיפור משמעותי של 16% ברווח הגולמי ל-4.1 מיליון דולר