חדשות    

סלינגר מפרסמת הוראות חדשות הצפויות להפחית את דמי הניהול לחוסכים לפנסיה

הממונה על שוק ההון ממשיכה לקדם את הרפורמה בביטוח ובפנסיה: מפרסמת הוראות חדשות הצפויות להפחית את דמי הניהול ולשפר את השירות לחוסכים ולפורשים

שר האוצר והממונה על שוק ההון ממשיכים לקדם את הרפורמה בביטוח ובפנסיה: הממונה על שוק ההון פרסמה היום הוראות המחזקות את כוח המיקוח של החוסך בחיסכון הפנסיוני ומגבירות את התחרות בתחום. ההוראות החדשות צפויות להפחית את דמי הניהול ולשפר את השירות לחוסכים ולפורשים.

הממונה על שוק ההון מאפשרת לנייד פוליסות ביטוח חיים עם מקדמים: ההוראות מאפשרות למבוטחים בפוליסות ביטוח חיים עם מקדמים המבטיחים תוחלת חיים, לנייד בין חברות הביטוח את הפוליסות שברשותם, תוך הבטחת יכול העמידה בהתחייבויות למבוטחים אלו. לאור הפסקת שיווקן של פוליסות אלה בשנת 2013 הפכו המבוטחים ל"לקוחות שבויים" בשל החשש לאבד את המקדם. ההוראות יאפשרו למבוטחים לנייד את החיסכון שלהם תוך שמירה מלאה על המקדם המובטח לתוחלת חיים. בכך יגדל כוח המיקוח של החוסכים אל מול חברות הביטוח שיתחרו ביניהן על הפחתה בדמי הניהול ומתן שירות ראוי.

הממונה על שוק ההון מאפשרת לפורשים לגמלאות לבחור את הקרן שתשלם את קצבתם: ההוראות מסירות חסם שמנע מחוסכים בסמוך לפרישה לבחור את קרן הפנסיה המתאימה להם ביותר, על ידי עדכון מנגנון חישוב הקצבה. ההוראות יפתחו את השוק לתחרות, שצפויה להוביל להפחתת דמי הניהול בשלב הפרישה.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "ההוראות אשר מחזקות את כוח המיקוח של חוסכים, יאפשרו להשיג תנאים טובים יותר ודמי ניהול נמוכים יותר במהלך תקופת החיסכון ובפרישה. אגף שוק ההון ימשיך לפעול לטובת הצרכנים ולהגברת התחרות בשוק".