חדשות    

הממשלה אישרה את העלאת מס רכישה למשקיעים; פגיעה קשה בשוק השכרת הדירות!

לעדכונים במס רכישה

הממשלה אישרה, בישיבתה השבועית את הצעת שר האוצר משה כחלון להעלות את מס הרכישה שמשלמים משקיעים בדירות למגורים. המטרה, להרחיק את המשקיעים משוק הדירות, לפנות דירות לאלו שבאמת צריכים – זוגות צעירים ומשפרי דיור. תוקף ההצעה החל מחודש יולי!

ההצעה של משרד האוצר מורכבת משני חלקים: הראשון – הפיכתה של הוראת השעה ובהן שיעורי מס רכישה גבוהים למשקיעים בנדל"ן , להוראת קבע.  והשני – הוראת שעה חדשה לפיה  עד לסוף שנת 2020, רוכשי דירה להשקעה ישלמו שיעורי של  8% עד סכום של 4.8 מיליון שקל ומס של 10% מעבר לסכום זה.

ומה זה יעשה לשוק הדירות? יחד עם צעדים נוספים של האוצר, לרבות צמצום טווח הזמן שניתן לרוכשי דירות למכור את דירתם הקודמת בפטור ממס רכישה משנתיים (אחרי הרכישה) לשנה אחת, זה אמור להגדיל את היצע הדירות , ובהתאמה לרסן את העליות ואף להביא לקיפאון וירידה במחירים. זה לא יהיה פשוט, וזה כמובן לא בטוח, אבל זו המטרה. בינתיים, פוגעים בשוק הדירות להשכרה.

ברגע שמונעים ממשקיעים להיכנס לשוק השירות, מגבילים את היצע הדירות השכורות, ואז כמובן גורמים לעלייה במחירי השכירויות – לזה התכוונתם, אתם שם למעלה באוצר? לטפל במחירים של הדירות, אבל ליצור בעיה גדולה חדשה  – שכר דירה שילך ויגדל?