חדשות    

הממשל האמריקאי לא מתפקד – החומה בין ארה"ב למקסיקו מתעכבת

טראמפ

עקב אי-העברת תקציב לחומה שתפריד בין מקסיקו לארה"ב, 42 אלף עובדים במשרדים הפדרליים יעבדו ללא תשלום

 לאחר חוסר הסכמה בנוגע לתקציב עבור חומת ההפרדה בין ארה"ב למקסיקו, נסגרו חלק ממשרדי הממשלה הפדרליים בארה"ב. טראמפ דרש 5 מיליארד דולר לבניית החומה, לא פחות. בבית הנבחרים בעל הרוב הרפובליקני אישרו את העברת התקציב, אלא שהסנאט התנגד בשל החברים הדמוקרטים בו.

הרפובליקנים הגיבו בהתנגדות להצעת החוק המאפשרת למשרדים הפדרליים להמשיך לפעול עד פברואר. מדובר בתשעה משרדים, המהווים רבע מכלל משרדי הממשל הפדרלי.  המשמעות היא 42 אלף עובדים יעבדו באופן זמני ללא תשלום, ועוד 380 אלף ייצאו לחופשה ללא תשלום.

טראמפ אמר: "המדינה הנהדרת שלנו חייבת אבטחה בגבול. אנחנו לא רוצים שייכנסו לפה אנשים שלא אמורים להיות פה. אנחנו רוצים שאנשים ייכנסו בהליך מסודר. זה מאוד מסוכן שם. סמים זורמים פנימה, יש סחר בבני אדם, כנופיות, כל כך הרבה בעיות. אנחנו לא רוצים אותם במדינה שלנו. אנחנו צריכים מכשול גדול כדי למנוע את זה. תקראו לזה השבתה של הדמוקרטים, תקראו לזה איך שתרצו. אנחנו צריכים את עזרתם כדי לאשר את זה". טראמפ אמר בפנייה לחברי המפלגה הדמוקרטית: "יש רשימה של דברים נפלאים שאנחנו צריכים כדי לשמור על המדינה שלנו מוגנת. אז בואו נצא לשם ונעבוד יחד, בתקווה שההשבתה לא תימשך זמן רב"

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר ומנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים ננסי פלוסי הצהירו כי טראמפ לקה ב"התקף זעם ילדותי ושכנע את חברי הסנאט הרפובליקנים לדחוף את המדינה שלנו להשבתה הרסנית באמצע תקופת החגים".

"הדמוקרטים הגישו לרפובליקנים הצעות מרובות כדי להבטיח שהממשל ימשיך לתפקד, כולל הצעה שאושרה כבר בסנאט. כל ההצעות כללו מימון לאבטחת גבולות חזקה, הגיונית ואפקטיבית, אך לא לחומה הלא אפקטיבית והיקרה של הנשיא. אם הנשיא והרפובליקנים יבחרו להמשיך בהשבתה הזו, בית הנבחרים החדש בהובלת הדמוקרטים יעביר במהירות חקיקה שתאפשר את פתיחת הממשל מחדש בינואר".