קריירה    

המשרות שצפויות להיעלם

להתראות ניהול חשבונות, שלום למידת מכונה – המקצועות שצפויים להיעלם, המקצועות שצפויים לצמוח ואלו שצפויים להישאר

בביקורי בשופרסל שלי סניף גבעתיים נראה מראה לכאורה מוזר, לא עוד אנשים חסרי סבלנות רבים עם קופאיות ומסרבים שוב ושוב להצעות לחברי מועדון. במקומן הוצבו עמדות אוטומטיות לתשלום. כך הצטרפה הרשת הקמעונאית לבנקים שכבר סוגרים  סניפים בגלל מעבר לאמצעים דיגיטליים וכן לעסקים נוספים  . אז אילו עוד משרות עומדות להיעלם?

לאחר המהפכה החקלאית, המהפכה התעשייתית, מהפכת האינטרנט הטכנולוגיה המתקדמת של היום יחד עם טכנולוגיות חדשות שנמצאות בשלבי פיתוח, יביאו יחד את המהפכה התעשייתית הרביעית, שתטשטש את הגבולות שבין הדיגיטלי, הביולוגי והפיזי., או בשם הקליט האינטרנט של הדברים.  בין היתר:  AI, רובוטים, IoT, ביוטכנולוגיה, מכוניות אוטונומיות, מדפסות תלת ממד – כל הטכנולוגיות הללו הן רק תחילת המהפכה.

קופאים, מנהלי חשבונות ועורכי דין צריכים לחפש עבודה

פורום הכלכלה העולמי פרסם לאחרונה דו”ח שחוזה איך ייראה שוק העבודה בתוך 5 שנים. הדו”ח בחן 313 חברות מרחבי העולם, שיחד מעסיקות יותר מ-15 מיליון עובדים, וניסה ולזהות מגמות.

מהדוח עולה כי לא פחות מ-75 מיליון משרות עומדות להיעלם כליל במהלך 5 השנים הבאות. כלומר  52% מהעובדים של החברות שנבחנו עומדים למצוא את עצמם מובטלים, וכישוריהם יהיו משנים. מהמקצועות: עובדי יצור, מנהלי חשבונות, קופאים, טלרים ובנקאים בתפקידים מסוימים וכן, גם עורכי דין. הביקוש למקצועות האלה  צפוי לרדת ואיתו רמות השכר

אילו משרות כן נצטרך

הכישורים הנדרשים חסרים לרוב העובדים כיום. למעשה,כך המעסיקים דיווחו כי ליותר מ-50 אחוזים מכוח העבודה העולמי אין הכישורים הנדרשים כיום להצלחה בעבודה, ובהן יכולות אישיות, לתכונות ולמיומנויות שבהן אינטליגנציה רגשית, חשיבה חדשנית, אנליטיות, יצירתיות, מקוריות, יכולת פתרון בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית וכושר מנהיגות.

133  מיליון משרות חדשות עומדות להיפתח בתחומים הבאים: אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה , יועצים ארגוניים, מומחי אוטומציה, מנהלי סחר אלקטרוני, וסושיאל מדיה, מומחי חוויית משתמש, מהנדסי רובוטיקה ומגוון תפקידי שירות לקוחות.

מנהלים, יועצי השקעות ומרצים צפויים לשרוד

: 48% אחוזים מהעובדים לא צפויים לשינו במצבם. אלו מנהלים בכירים (דירקטורים, מנכ”לים, סמנכ”לים), אנשי שיווק ומכירות, יועצי השקעות, מרצים באקדמיה, מדעני ומדעני ומנתחי דאטה, מפתחי תוכנה, אנליסטים ומנהלי תפעול. במקצועות הללו לא יהיו כנראה שינויים בביקוש וברמות השכר..

כמה טיפים להישאר  רלוונטיים

אל תצפו שהמצב יהיה כמו שהוא, במיוחד בקבוצות הסיכון; חפשו את הדבר הבא ללמוד, זה לא חייב להיות לימוד אקדמי, כיום יש קורסים מקוונים והמון מידע אונליין; חפשו את המגמות של העידן החדש והתאימו את עצמכם אליהן

מה המשרות הכי טובות ל-2019

בדצמבר 2014 חלה עלייה של יותר מ-20% במספר המשרות הפנויות לעומת דצמבר אשתקד