חיסכון פנסיוני    

לגלות את הכספים המוסתרים בחיסכון הפנסיוני

ייתכן ויש לכם כסף שמסתתר באיזושהי  קרן היסטורית, נסתרת, שלכם או של הוריכם? אם אתם לא יודעים כדאי שתבדקו. ישנן מספר אפשרויות לאתר את הכספים הללו והם בהחלט יכולים לשמש אתכם בעתיד. אז היכן ניתן למצוא את השלל?

אתר משרד האוצר פיתח מימשק ידידותי ופשוט לאיתור חסכונות פנסיונים על בסיס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקתה. מתקבל דוח עם פירוט הגופים והמוצרים ששם מתנהלים חסכונות הפנסיונים (מלבד קרנות פנסיה תקציבית וותיקה). מעבר לכך תקבלו פירוט עם מספרייך  הטלפון וכתובת האימייל של הגופים לשם התקשרות וקבלת פירוט יתרות (הממשק לא נותן מידע על גובה הצבירות).

המסלקה הפנסיונית, פועלת מתוקף יוזמה של משרד האוצר ובפיקוחו.

באמצעות המסלקה הפנסיונית יכול כל אזרח במדינת ישראל לקבל תמונת מצב מלאה ועדכנית על החסכונות הפנסיונים הצבורים לזכותו.

 

המסלקה מיועדת להעברת מידע מכלל גופי הביטוח, הפנסיה והגמל לציבור החוסכים ולקהל סוכני הביטוח והיועצים הפנסיונים. בעתיד, תאפשר המסלקה, גם העברת כספים וביצוע פעולות במוצרים הפנסיונים.

המסלקה מציעה ממשק מאובטח וידידותי למשתמש אשר צפוי להגביר את התחרותיות והשקיפות בשוק החיסכון הפנסיוני ולהפוך את המידע על החסכונות הפנסיונים שלנו לנגישים יותר מתמיד. השימוש בשירות כרוך בתשלום בעלויות של, 40 ש"ח לקבלת מידע מלא אודות החסכונות הפנסיונים שלנו. תמורת תשלום זה מקבלים מידע אמין ומלא, הנותן תמונה מדויקת ומהימנה של כספי הפנסיה הצבורים לזכותנו בכלל המוצרים פרט לפנסיה תקציבית.

 

אם מצאתם כספים ואם לאו זה הזמן לבדוק את מצבכם מבחינה כיסויית:

 

  • בדוק – האם קיים כיסוי ראוי לך ולבני/בנות זוג לשמירה על רמת החיים עם הפרישה או חס וחלילה בנסיבות כגון: גרושין/ מוות/פיטורין. עשה זאת בכל שנתיים וגם כאשר מתרחשים שינויים בסטטוס כגון: חתונה, הולדת ילד, גירושין, פיטורין, מעבר עבודה . יש לעשות זאת עם גורם אובייקטיבי ובלתי תלוי.

     

  • לצערי, נתקלתי לא פעם בחברות אשר עורכות תחשיביי כיסוי לשמירת רמת חיים על בסיס שכר בלבד. נשאלת השאלה: האם אדם אשר מרווחי שכר בגובה 15,000 ש"ח ברוטו ובעלים של 3  דירות מושכרות זקוק לכיסוי זהה לאחר בעל משכורת זהה וללא דירות להשקעה, ועם חוב אשראי בהיקף של 150K? התשובה ברורה. ועל כן, יש לקחת בחשבון גם חובות והתחייבויות, גיל הילדים, עיסוק בן/בת הזוג ומשכורתם/ן, נכסים נוספים כגון: מונטין/עסק/קניין רוחני ועוד.

     

  • בדוק את דמי הניהול שאתה משלם במסגרת החסכונות הפנסיונים שלך ושל בני הבית. כעובד חברה, מגיעות לך הטבות מרחיקות לכת בהרבה מאוד חברות וגופים מנהלים גם אם "גררת" קרן פנסיה ממעסיק קודם. במרבית מקומות העבודה קיימים הסדרי דמי ניהול מיטיבים אשר גורפים גם לבני משפחה מקרבה ראשונה. על שני בני הזוג לקבל הצעות מנותני השירות/סוכנים ולהחליט על בסיס ההצעה האטרקטיבית יותר .

    כלי מצויין, ידידותי וחינמי שאני ממליצה עליו בהקשר הנ"ל הינו האתר FEEX : בכתובת :  www.feex.co.il

    אשר מבוסס על חכמת ההמונים ונותן מדד לרמת "הפראיריות" בתשלום דמי הניהול בחסכונות פנסיונים.

    הוא אף נותן שירות של פניה בשמכם לגופים המנהלים בדרישה להורדת דמי הניהול .

    לשם ההמחשה, מספיק שהשגתם 50% הנחה בדמי הניהול בקרן פנסיה צוברת חדשה- תרמתם לחסכון הפנסיוני שלכם תוספת היכולה להגיע לעוד 30%!!!.

     

  • במידה והשגת הטבה בדמי הניהול, דאג לבקש מסוכן הביטוח ו/או החברה המנהלת אישור על כך בכתב. דאג כי החברה תציין במכתב, כי  ההטבה אינה מוגבל בזמן או לכל הפחות למשך שלוש שנים.

     

  • בדוק האם מוגדרים לך מוטבים בחסכונות הפנסיונים (ביטוח מנהלים/קופת גמל/קרן השתלמות). דע כי במידה ולא הגדרת מוטים- חוק ירושה או צו קיום צוואה יקבע במרבית המיקרים.

     

  • מעורבות של סוכן ביטוח בחיסכון שלך מעלה את דמי הניהול. פנייה ישירה לחברות המנהלות תאפשר להן להפחית אותם. פחות גורם אשר גורף קופון בדרך.

     

  • ריכוז החסכונות שלך בחברה אחת יגדיל את כוח המיקוח  מול החברות ויאפשר להשיג דמי ניהול נמוכים יותר.יחד עם זאת, יש לדאוג לפזר את החסכונות כך, שלא כל הביצים יהיו בסל אחד. במרבית המיקרים, הנטיה תהיה לרכז את קופות הגמל וההשתלמות בבית השקעות אחד והפנסיה והביטוחים בגופים אחרים. (לרוב, מרכזי הרווח של הפנסיה,הביטוח והגמל נפרדים).

     

  • התנהלות קבוצתית מול החברות המנהלות תאפשר להשיג הנחות גדולות בדמי הניהול. ניתן ליצור קבוצות כאלה על בסיס ועד עובדים, חברים ובני משפחה וגם דרך הרשתות החברתיות על בסיס קבוצות רכישה.

המאמר נכתב על ידי *שרון אלמגור –  יועצת פנסיונית (2006) ובעלת ניסיון של למעלה מ-10 שנים בשוק ההון, הפיננסים והפנסיה. שרון מילאה תפקידים שונים בבתי השקעות וגופים מוסדיים וכיום, מתמחה בשיפור מצבו הכלכלי של הציבור דרך העברת תכנים וסדנאות חווייתיות העוסקות בפיתוח אינטליגנציה פיננסית וידע פנסיוני. שרון נודעת בהרצאותיה החוויתיות ביכולת העברת תכנים מורכבים בדרך יצירתית וייחודית. כמו כן, עוסקת בייעוץ וליווי אובייקטיבי ,בלתי אמצעי וללא זיקה לחברות וועדים בהשגת תנאים פנסיונים משופרים לעובדים .מידע נוסף: מזה כשלוש וחצי שנים מתחרה שרון במרבית מרוצי הכביש למרחקים בינוניים וארוכים ונמנת עם עשרת המרתוניסטיות הבכירות בישראל.

 

המידע הכלול במאמר זו אינו בא במקום ייעוץ ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם, בכלל זה:
אין לראות במידע במאמר זה משום ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ פנסיוני ו/או תחליף לייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכיו המיוחדים של כל אדם.