חדשות    

הסכם קיבוצי גם לתומכי נציגות ישראל בחו"ל

השינויים המרכזיים כוללים יצירת איזון גבוה יותר בין רכיב החזר הדיור לבין רכיבי השכר, צמצום פערים בין נציגויות ותיקון עיוותים שנוצרו במרכיב השעות הנוספות

הסכם קיבוצי  לעובדים המקומיים בנציגויות ישראל בחו"ל, המכונים אית"ן (אזרחים ישראלים תומכי נציגות). הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן חתמו  על הסכם לגבי 800 עובדי אית"ן ואית"ן אבטחה, המועסקים בנציגויות ואינם בני זוג של שליחים. במקביל, שופרו תנאי השכר שלהם.

לפני כשנה נכנס לתוקפו מודל שכר חדש לעובדי אית"ן, ואחריו גם לעובדי אית"ן אבטחה, והם נקלטו כעובדי מדינה. הרעיון היה התאמת השכר ליוקר המחייה, קושי השירות, עלויות הדיור ועוד, לפי נתונים של חברת ייעוץ בינלאומית. כן נקבע רכיב חדש העוסק בתשלום קצובת דיור.

אית"ן זה השם החדש לעובדי עמ"י, עובד מקומי ישראלי, לאורך השנים התרחב היקף ההעסקה של עמ"י והשתנה
אופי ההעסקה, ולכן עלה הצורך בהסדרת העסקתם בהתאם לעקרונות, לערכים ולכללים הנהוגים. בשירות המדינה.

הם שינו סטטוס לעובדי מדינה אחרי מאבק  בן ארבע שנים ובאישור פה אחד של הממשלה. אית"ן כוללים 1,500 עובדי נציגויות ישראל בחו"ל.  ההחלטה הביאה לשינוי משמעותי בתנאים הסוציאליים (דמי הבראה, נקודות זיכוי וצבירת ותק), הגדלת ימי חופשה, זכות לצבור ימי מחלה, זכות להגיש מועמדות למכרזים בשירות המדינה, שיפור מבחינה מעמדית-ארגונית ומתנות לחג. ההסכם הקיבוצי הוא צעד נוסף.

הצדדים מסרו כי הרעיון המנחה מאחורי המודלים היה להתאים את השכר הישראלי ליוקר המחיה, קושי השירות, עלויות הדיור ופרמטרים נוספים הקיימים בערים השונות בחו"ל שבהן נמצאים העובדים. התאמה זו, על פי הפרמטרים השונים, מתבצעת על פי נתונים אובייקטיבים של חברת ייעוץ בינלאומית.עוד נקבע רכיב חדש ומשמעותי במודל העוסק בתשלום קצובת דיור.

עקב  קשיים שהתגלו במודלים  התנהל בשנה האחרונה משא ומתן בהשתתפות נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר, הנהלות המשרדים, נציבות שירות המדינה, נציגי ועד העובדים וההסתדרות. במסגרת הדיונים נדונו פתרונות שונים שיטיבו עם העובדים ויצמצמו עיוותים בין נציגויות שונות.

בתום הדיונים ולאחר הגעה להסכמות, נחתם הסכם קיבוצי בעניינם של העובדים, הכולל בין היתר מענק העומד על כ-1,000 ששקל. במקביל, במסגרת הוועדה הבין משרדית לשכר ותנאי שירות בחו"ל, הקובעת את תנאי השכר של עובדי המדינה בחו"ל, נקבעו בהתאם להסכמות, מספר שינויים במודלי השכר, הן של עובדי אית"ן והן של עובדי אית"ן אבטחה, תוך שמירה על מבנה המודל. השינויים המרכזיים כוללים יצירת איזון גבוה יותר בין רכיב החזר הדיור לבין רכיבי השכר, צמצום פערים בין נציגויות ותיקון עיוותים שנוצרו במרכיב השעות הנוספות.

ההסתדרות וחברת כאל חתמו על הסכם קיבוצי: העובדים יקבלו תוספת שכר של עד 8%

הסכם קיבוצי חדש בבנק לאומי; "ישפיע באופן מהותי על התוצאות העסקיות"