חיסכון פנסיוני    

הסעיף שמאפשר לכם לעבור קרן פנסיה בלי הסכמת המעסיק – סעיף 20, למה הוא חשוב?

 

מעודכן ל-01/2019

סעיף 20 לחוק הפיקוח אינו מאפשר למעסיק או לסוכנו למנוע מהעובד לעבור קרן פנסיה או לגלגל עלויות לעובד

בעקבות מקרים של מעסיקים שסירבו להעביר את העובד לחיסכון פנסיוני אחר תוקן סעיף 20 לחוק הפיקוח. סעיף 20 קובע שמעסיק או שלוחו, דוגמת סוכן ביטוח, אינם יכולים לאסור על עובד לבחור את המוצר הפנסיוני ולמנוע הטבת דמי ניהול או הטבה אחרת שהוסכמה בינו לבין החברה שהוא רוצה להפקיד את כספי החיסכון שלו. אם יפר את ההוראה המעסיק מסתכן במאסר או בקנס  של יותר מ-1.8 מיליון שקל.

למעסיק גם אסור למנוע הטבה של דמי ניהול שסיכם העובד עם קרן פנסיה מסוימת, וגם הסוכן, המספק שירות תפעול למעסיק, לא יכול לגלגל את העלות הזו על העובד. וכך גם לא נפגע החיסכון הפנסיוני במעבר..

במקרה שהסוכן של המעסיק שלכם לא מאפשר לכם לבחור את החיסכון הפנסיוני המתאים, או לא מאפשר לכם לבחור את החברה שבה תפקידו את הפנסיה ומונע מכם הטבת דמי ניהול​ לה , יידעו אותו לגבי סעיף 20  המופיע באתר רשות שוק ההון.אם  בכל זאת הסוכן אינו נענה, אפשר לפנות למחלקת פניות הציבור ברשות שוק ההון במוקד טלפוני 3002* או להעביר מידע, תוך שמירה על אנונימיות, לקו הצדק הפנסיוני של המפקחת על הביטוח באינטרנט. אפשר גם  להגיש תלונה באמצעות מערכת הפניות המקוונת של המפקחת על הביטוח. בבירור התלונה באופן זה, בניגוד להעברת המידע לקו הצדק הפנסיוני, ידרוש מסירת פרטים מלאים וכך המעסיק או הסוכן יידעו מי התלונן..

הסוכן של המעסיק חייב לתת לכם לבחור מאחר שהוא פועל בשם המעסיק בחסות החוק. יחסי העבודה מתקיימים בינכם לבין המעסיק שלכם ועליו מוטלת החובה לציית לסעיף 20 ובתוך כך לתת לכם לבחור באופן חופשי ובלעדי את המוצר הפנסיוני ותנאי הניהול שלכם. פרטים נוספים תוכלו למצוא בדף המידע למעסיקים שפרסמה המפקחת על הביטוח ואל תוותרו על הזכות לבחור את החיסכון הפנסיוני עם התנאים הטובים ודמי הניהול המשתלמים ביותר לצרכים שלכם. כך תוכלו לחסוך עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים לטובת החיסכון הפנסיוני שלכם.​

חיסכון פנסיוני של בעלי שליטה – ההבדלים בין חיסכון פנסיוני לשכירים, ופנסיה תקציבית לבעל שליטה

מה ההבדלים בין שלושת הכלים הפנסיוניים העיקריים