חדשות    

העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה לסוף השנה

 

העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה לסוף השנה

העלאת גיל הפרישה לנשים תדחה מסוף יולי לסוף דצמבר 2017. כך הוסכם בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני למשרד האוצר. ההצעה הזו אושרה להצבעה בקריאה ראשונה כהצעת חוק שאותה יזמו חברי ועדת הכספים.

ומה הולך להיות בהמשך? בתקופה הקרובה אמור לקום צוות בוועדת הכספים שידון עם משרד האוצר במתן סיוע לנשים במקצועות שוחקים ולנשים מובטלות עם העלאתו של גיל הפרישה לנשים. הוועדה תיתן פתרונות לנשים אלו.

הוועדה אישרה, כחלק מהסיכום הכולל, כהצעת חוק שלוש הצעות חוק בעניין גיל הפרישה שהוגשו בנפרד על ידי גפני וחברי ועדת הכספים, הח"כיות מרב מיכאלי, זהבה גלאון ואורלי לוי אבקסיס.

ההסכם בין כל הצדדים הושג אחרי איום של גפני –  יו"ר וועדת הכספים איים על האוצר שאם לא יקבלו את עמדתו, הוועדה תחוקק חוק שידחה את העלאת גיל הפרישה לנשים.

ועדת הכספים תעלה בחודשים הקרובים את הצעת החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית לדחיית העלאת גיל הפרישה ל-31 בדצמבר 2017.  הבעיה שהמהלך הזה צריך להיות מהיר אחרת אוטומטית גיל הפרישה יעלה כבר באוגוסט (כך טענו בביטוח לאומי). כמו כן, ח"כ זהבה גלאון הסבירה כי כי אם החוק לא יעבור בקריאה השנייה והשלישית אזי בהתאם לפרשנות האוצר, גיל הפרישה יעלה אוטומטית בהדרגה ל-64 שנים, וזאת בלי לתת סיוע לנשים במקצועות שוחקים ונשים מובטלות. אז מה עושים? גפני אמר כי אם החוק המוצע לא יגיע לקריאה שנייה ושלישית כבר בקרוב, הוא יקדם חוק שידחה את העלאת גיל הפרישה.