חדשות    

הפועלים ולאומי מתכננים שיתוף פעולה עם אמזון

בין הרעיונות שהועלו: הנחות ללקוחות הבנקים, חשבונות ייעודיים , שירותי ענן לנתוני הבנקים

שני הבנקים הגדולים בישראל – בנק הפועלים ובנק לאומי – מקיימים מגעים בנפרד לשיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון. לאחרונה נציגי אמזון ערכו כמה פגישות בין עם ראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית בבנק לאומי תמר יסעור ועם נציגי ענקית הקמעונאות למנהל הפיתוח העסקי של בנק הפועלים ניב פולני. הפגישות עסקו בכמה אפשרויות לשיתוף פעולה בין הגופים . כמו כן, דווח כי לאומי במגעים דומים עם  איביי

בפגישות עם אמזון העלו אפשרות להעניק הנחות ללקוחות הבנקים שיבצעו רכישות באמזון באמצעות כרטיסי האשראי של הבנקים. מהלך דומה לתוכנית ההטבות החדשה שהשיק לאומי לאחרונה ללקוחות שמחזיקים בכרטיס האשראי שלו בשם “גודיז”.

מטרת התוכנית להחליף את תוכנית ההטבות “פינוקים” של חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד שעדיין נמצאת בשליטת לאומי, ותעבור בקרוב לשליטת קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס. מהלך כזה טוב לאמזון, כיוון שאחד מחסמיה בשוק הישראלי הוא גובה דמי המשלוח שמפחיתים את כדאיות הרכישה. ההנחות ללקוחות הבנקים עשויות להיות מענה לבעיה הזו.

במקביל, הבנקים בוחנים אפשרות לפתוח חשבונות בנק ייעודים לביצוע קניות באמזון, שיזכו להטבות שונות. הבנקים מעוניינים גם לחבר בין לקוחות עסקיים שלהם לאמזון ולאיביי. למשל ייקחו הלוואות מהפועלים ולאומי כדי לממן פעילות באמזון או באיביי, או לקבל מהם ייעוץ עסקי.

עוד אפשרות שעלתה היא שירותי הענן של אמזון שיקבלו גישה לנתוני הבנקים, וכך תהיה פלטפורמה שתאפשר ללקוחות להשוות מחירי שירותים פיננסיים שונים. מה הסיבה שפועלים ולאומי להוטים כל כך לקדם תחרות? ככל הנראה הם מעדיפים להקדים תרופה למכה ולשלוט בפלטפורמה ולקבל אישור הרגולציה..

שיתוף פעולה נוסף שדובר עליו הוא הנפקת כרטיס אשראי משותף לכל אחד מהבנקים עם אמזון. מדובר על שיתוף פעולה דומה לזה שלאמזון יש כיום עם כמה גופים פיננסיים בעולם, בהם בנק ההשקעות האמריקאי ג’יי.פי מורגן. לאמזון זה מאפשר כניסה לעולם הפיננסי בלי להיכנס לתהליך הרגולטורי המייגע של הפיכה לבנק  ולבנקים מתאפשר לקבל מידע רב ערך מאמזון.

 

אמזון מספקת  כיום ללקוחותיה ברחבי העולם שירותים חוץ-בנקאיים, כמו פתיחת חשבון ייעודי באמזון לביצוע רכישות במערכת, שמעניק הנחה של 2% על הסכום שבו מבוצעות העסקאות. הלכה למעשה מדובר בפיקדון בנקאי נושא ריבית שמנוסח במילים אחרות.

המגעים שמנהלים הפועלים ולאומי עם אמזון נובעים מהחשש שלהם מפני הענקיות הטכונולגיות. הבנקים מעדיפים לחבור אליהן כעת ולא שהן יחסלו את המערכת המסורתית בעתיד.

יש לך הרבה עוקבים? אמזון רוצה אותך

אמזון השלימה את רכישת קלאוד אינדיור הישראלית