חדשות    

הפועלים: מדד יוני צפוי לעלות ב-0.2% ומדד יולי ב-0.3%

בנק הפועלים מפרסם סקירה שבועית, וצופה אינפלציה של 1.2% ב- 12% החודשים הקרובים; להערכת כלכלני בנק הפועלים מדד יוני צפוי לעלות ב- 0.2% ומדד יולי ב- 0.3%

למדד המחירים המעודכן

כלכלני בנק הפועלים מפרסמים סקירה שבועית, ומעריכים כי מדד יוני צפוי לעלות ב- 0.2% ומדד יולי ב- 0.3%.

בבנק הפועלים מתייחסים לנתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה, ומציינים כי המגמה החיובית העולה מסקר מגמות בעסקים לחודש יוני  עולה בקנה אחד עם סקר החברות שפרסם בנק ישראל ומצביעה על רמת פעילות טובה ברבעון השני. הממשלה מתקשה להגיע להסכמה על תוואי התקציב ב- 2016. שורש המחלוקת הוא הצורך לקצץ בהבטחות שניתנו לצורך הקמת הקואליציה. מעבר לזה נדרש גם קיצוץ רוחבי בהוצאות.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי משרד האוצר מעוניין לדחות את תוכנית מע"מ אפס (מראש לא היה שותף לה) וכן לפרוס את הגדלת קצבאות הילדים. קיצוצים אלו נועדו להשיג יעד גירעון תקציבי של 2.9% מהתוצר בשנת 2016.

"אנו צופים אינפלציה של 1.2% ב- 12% החודשים הקרובים. הערכתנו לא לוקחת בחשבון הפחתות מסים עקיפים. המע"מ על מוצרים בסיסיים יכול לגרוע 0.2% מתחזית זו. מדד יוני צפוי לעלות ב- 0.2% ומדד יולי ב- 0.3%. בתרחיש הבסיסי  לא צפויה ריבית בנק ישראל להשתנות עד סוף השנה. התוואי בשנה הבאה יהיה תלוי מאוד בקצב העלאות הריבית בארה"ב", כותבים כלכלני בנק הפועלים.

בנק הפועלים על שוק האג"ח המקומי: לאור מלחמת המטבעות וריביות השפל בכל העולם  ולאור המדיניות הצפויה של בנק ישראל כחלק מהתנהלות מול עולם הריביות הגלובלי, אנו ממשיכים להמליץ על החזקה בתיק האג"ח במח"מ של 4-5 שנים , תוך איזון בין המרכיב השקלי למרכיב המדדי. אנו סבורים כי נוצרה הזדמנות באגרות הצמודות הקצרות לאור ציפיות האינפלציה הגלומות  בטווח הקצר לעומת תחזית בנק ישראל ואף כלפי תחזית בנה"פ.

בנק הפועלים על שוק המניות המקומי: מגמה שלילית נרשמה בבורסה המקומית בשבוע החולף על רקע  התגברות גורמי חוסר הוודאות בעולם.  אנו מעריכים כי המדיניות המוניטארית המרחיבה של בנק ישראל, קרי סביבת הריבית הנמוכה, העדר דרמות בפן הכלכלי, מחירי הנפט הנוחים (טובה ליצואניות ולמרבית החברות המקומיות מלבד סקטור הגז) צפויים להמשיך להטיב עם פעילות החברות המקומיות. מנגד, התחזקות השקל לאחרונה ביחס למטבעות השונים, ובייחוד ביחס לאירו ולדולר עלולה להכביד על היצוא המקומי (למעלה מ- 60% מהכנסות חברות המעו"ף נובעות מפעילותן בחו"ל) בעת של האטה בסחר הגלובלי. אנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי שוק המניות המקומי לטווח הבינוני ומעריכים כי התנהגותו תושפע מהתנהגות שוקי המניות המובילים בעולם. עם זאת, בהינתן רמת אי וודאות הגדולה בשווקים כעת, אנו ממליצים להגדיל את רכיב המזומנים בטווח הקצר על חשבון הרכיב המנייתי.

בנק הפועלים על שווקי העולם: מגמת מעורבת נרשמה במרבית שוקי המניות הגלובליים המובילים בשבוע החולף. התנודתיות הרבה נרשמה על רקע התסבוכת היוונית, שעלולה לגרום לפרישתה של יוון מגוש האירו (Grexit) יחד עם הטלטלה בשוקי המניות בסין, ירידה במחירי הנפט, והפסקת מסחר בארה"ב שהציתה חששות למתקפת סייבר נגד ארה"ב. תחזית הצמיחה העולמית של קרן המטבע לשנת 2015, הונמכה משיעור של 3.5% ל- 3.3% לנוכח הורדת תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב מ- 3.1%  ל- 2.5%. המשברים ביוון/גוש האירו וסין לצד נתוני המאקרו הפושרים בארה"ב, והמסר "היוני" העולה מפרוטוקול הפד לחודש יוני ונאומה של יו"ר הפד ביום שישי, חיזקו את ההערכות לדחיית העלאת ריבית הפד. בהסתכלות לטווח הבינוני, אנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי כיוון שוקי המניות המובילים, אך מפנים את תשומת הלב לכך שרמת הסיכון עלתה. אנו מציעים להגדיל את רכיב הנזילות על חשבון הרכיב המנייתי בחו"ל בטווח השבועות הקרובים בעיקר לנוכח ההשפעה האפשרית של תרחיש פרישת יוון מגוש האירו.