פיקדונות    

הפיקדונות בבנק ירושלים נותנים יותר? כנראה שכן!

אורי פז, בנק ירושלים

ריבית בנק ישראל ברצפה – 1.75%, ולהערכת האנליסטים היא לא צפויה לעלות עד סוף השנה (יש כאלו שמעריכים שהריבית אפילו תרד), ובהתאמה הריבית שאנו מקבלים בפיקדונות בבנקים בפרט ובהשקעות סולידיות בכלל, נמוכות מאוד. בבנק ירושלים בניהולו של אורי פז ממשיכים בקו שאימצו לפני יותר משנה – מתן ריבית אטרקטיבת...

היכנסו למדריך – איך בוחרים פיקדון!

ריבית בנק ישראל ברצפה – 1.75%, ולהערכת האנליסטים היא לא צפויה לעלות עד סוף השנה (יש כאלו שמעריכים שהריבית אפילו  תרד ל-1.5% ובהמשך השנה תחזור ל-1.75%), ובהתאמה הריבית שאנו מקבלים בפיקדונות בבנקים בפרט ובהשקעות סולידיות בכלל, נמוכות מאוד.

בבנק ירושלים בניהולו של אורי פז ממשיכים בקו שאימצו לפני יותר משנה – מתן ריבית אטרקטיבית יחסית למחזיקי הפיקדונות. בבנק הכריזו כבר אז  כי הם מבטיחים למפקידים ריבית גבוהה בפיקדונות מעבר לריבית המקובלת בבנקים האחרים. בבנק ירושלים טענו  אז כי רוב הציבור  לא בודק את הריביות שהוא מקבל על הפיקדונות, לא מתמקח על הריביות ומקבל בפועל ריביות נמוכות מאוד (אז זה היה 0.5%, ומאז הריבית המשיכה לרדת); הנהלת בנק ירושלים הבטיחה לספק למשקיעים בפיקדונות לפחות 80% מריבית בנק ישראל.  ההבטחה הזו היא לא לתקופה קצרה אלא לתמיד. הבנק יצא אז בקול תרועה רמה, ולמרות שהמהלך מבורך, בינתיים זה לא הרעיד את הבנקים הגדולים. בנק ירושלים מגייס לקוחות חדשים לפיקדונות שלו, אבל זאת עדיין לא מהפכה של ממש.

על כל פנים, שנה אחרי יישומה של האסטרטגיה הזו, כאשר בוחנים את הריביות שמציע היום בנק ירושלים ללקוחותיו וללקוחות פוטנציאלים, רואים שהוא עומד בהבטחה שלו.  הבנק מציע כיום פיקדון זמין – פיקדון שקלי  בריבית משתנה שניתן למשיכה בהתראה של שבוע ללא קנס לתקופה מקסימלית של 12 חודשים. הריבית השנתית על הפיקדון היא  1.75% והיא נגזרת מריבית פריים פחות 1.5%, כלומר – היא תלויה/ משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל.

פיקדון נוסף שמציעים בבנק ירושלים  – פיקדון שקלי לשנה בריבית קבועה  שנתית של 1.68%.

כמו כן, מציעים בבנק פיקדון שקלי שנתי בריבית משתנה בשיעור של 1.88% שנגזר מריבית הפריים פחות 1.37%; הפיקדון הזה, יש לשים לב, לא זמין למימוש כמו "הפיקדון הזמין" שהוזכר לעיל, כלומר, הכסף סגור לשנה שלמה, ולכן מקבלים בו ריבית גבוה יותר. מי שרוצה את האופציה להפוך את הפיקדון לזמין,  מקבל מן הסתם  ריבית נמוכה יותר (1.75% ביחס ל-1.88%).

פיקדון נוסף שמציעים בבנק ירושלים הוא פיקדון בריבית מובטחת – פיקדון לשנה בריבית משתנה עם הבטחת ריבית מינימום.  הריבית השנתית בפיקדון זה  – 1.6%  שנגזרת מריבית פריים פחות 1.65%, ומעבר לזה יש כאמור הגנה/ הבטחה –  או ריבית קבועה מובטחת  של 1.48%.

הריביות האלו, ביחס לבנקים אחרים הן ריביות אטרקטיביות, אבל כמובן שבתור לקוחות של בנקים אחרים אתם יכולים להתמקח ולנסות לקבל תשואה גבוה יותר מהתעריפים הנקובים (שבהם הריבית נמוכה). ייתכן ועדיין הבנק שלכם לא יגיע לריביות שמציעים בבנק ירושלים; אולי הבנק שלכם כן ידביק את הריבית שמציעים בירושלים, זה בעיקר תלוי בסכום ההשקעה שלכם, וחשיבותכם בתור לקוחות לבנק. בירושלים, אגב,  מעניקים את הריביות האלו מהשקל הראשון, בבנקים אחרים, מתקרבים לריביות טובות רק בסכומים גדולים.

האסטרטגיה הזו של בנק ירושלים נועדה למשוך קהל לקוחות חדש, כשבמקביל מנסים בבנק ירושלים להפוך את תהליך ההשקעה בפיקדון, לפשוט וקל דרך האינטנרט.  בפועל, כדי להפקיד בפיקדון של בנק ירושלים אין צורך לנהל חשבון בבנק ירושלים; אין צורך ללכת לסניף, לדבר עם פקיד / יועץ השקעות, כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר האינטרנט של בנק ירושלים, להפקיד בפיקדון דרך האינטרנט ולהעביר את הכסף מהחשבון עובר ושב בבנק מסוים לחשבון הפיקדון בבנק ירושלים – יחסית פשוט, מהיר  ונוח.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
 
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
 
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 
 
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –