מדריכי בנקאות    

הפקדת שיקים – לא כדאי דרך הפקיד בסניף

הפקדת שיקים –  לא כדאי דרך הפקיד בסניף! זה יקר יותר, זה לקוח יותר זמן; הכי נכון – דרך האשנב האוטומטי

הפקדת שיקים יכולה להיות מהירה מאוד וזולה יותר אם תעשו זאת בעצמכם – מילוי טופס הפקדה ושלשול המעטפה עם השיק לאשנב מיוחד. בכל הבנקים יש את המנגנון הזה, והוא כלכלי יותר מאשר דרך פקיד הבנק; ובכל זאת מסתבר שחלק מאוד משמעותי ממפקידי השיקים עושה זאת דרך הפקיד – לא חבל על הכסף? זה אולי לא סכום עתק, ובכל זאת מדובר על 5-7 שקלים להפקדה – פי 4 מהעלות של הפקדת שיק דרך מעטפה.

חוץ מזה, מדובר בבזבוז זמן, ובכל זאת, אצל המבוגרים יש עדיין את הצורך לראות את השיק עובר מהידיים שלהם לידיים של הפקיד, זוג של ביטחון שאין כאשר משלשלים את המעטפה לאשנב האוטומטי.

הפקדה דרך המכשיר האוטומטי יכולה להיות גם של שקים דחויים ולא רק של שקים במזומן. כלומר, אם יש לכם שקים להפקדה בחודשים הבאים אתם יכולים להפקיד דרך הפקיד וכאן העלות גבוה, כל בנק והעמלה שלו, על פי בדיקה במספר בנקים מדובר על כ-14 שקל, ובדרך האוטומטית חוסכים לפחות חצי מהעלות.

שיק שחזר – עמלה של 20 שקל

אחת מהעמלות המעצבנות ביותר של הבנקים היא עמלת שיק שחזר. מדובר בהחזרה של שיק מסיבות טכניות – התאריך לא נכון, הסכום לא ברור או שאין התאמה בין הסכום במילים לסכום במספרים; החתימה לא במקום, יש טעויות בשיק ולידם אין חתימה ועוד. העמלה במקרה כזה עשויה להגיע ל-20 שקל, למרות שזו לא אשמתכם ואין לכם קשר לעניין. כאן, זה כבר לא משנה כמובן איך הפקדתם, זו עמלה נוספת מעבר לעמלת הפקדת השיקים.