חדשות    

הקלת מס על השקעה בביטקוין וביתר המטבעות הקריפטוגרפיים

קרדיט: pixabay

הקלת מס על השקעה בביטקוין וביתר המטבעות הקריפטוגרפיים. עד עכשיו ההלכה היתה שהמס מחושב בשיטת פיפו/ FIFO שמשמעה המטבע שנרכש ראשון הוא זה שנמכר ראשון. ככה זה אגב בחישובי רווחים במניות. אלא שלאור התנודתיות בשער הביטקוין ושערי האת'ריום , הריפל ויתר המטבעות, נוצר מצב שלנישומים עדיף במקרים רבים לחשב לפי שיטת השווי הממוצע ושיטל ליפו/LIFO שמשמעה – נכנס אחרון יוצא ראשון  מה שנקנה אחרון יוצא/נמכר ראשון.

מעבר לכך, עד עכשיו כל המטבעות נחשבו כסל אחד, ללא קשר עם מדובר בביטקוין, ריפל, אתריום ואחרים. רשות המיסים הבהירה כי ניתן להתייחס לכל מטבע בנפרד  (כאילו מדובר במניה נפרדת/ נייר ערך נפרד)

נשמע לכאורה לא קשור לרווחים ולמס, אבל כאמור יש השפעה, והיא יכולה להיות מאוד משמעותית.

באירוע שהתקיים במתחם Mindspace בתל אביב, הדגיש  סמנכ"ל רשות המסים, רו"ח רולנד עם שלם, כי ניתן לחשב את המס ספציפית לכל מטבע ומטבע. מדובר ברווח כלכלי ואמיתי יותר ואגב, מי שכבר הגיש דו"חות על פי שיטת פיפו רשאי להגיש דו"חות מתוקנים.

המשמעות היא טובה למחזיק הביטקוין – מדובר כאמור ברווח מדויק ונכון יותר, שיחסוך תשלומימס עודפים. מבחינת רשות המס, הרי שהשיטה הנכונה הזו, תגרום לאנשים שלא מדווחים להיכנס למעגל הדיווח, וסביר שגביית המס בתחום תעלה.

ICO  – מה זה? ואיך זה קשור לביטקוין?

סקר – מה יהיה מחיר הביטקוין עוד שנה?

ביטקוין – מטבע אמיתי או בלון שיתפוצץ