חדשות קרנות נאמנות    

הראל משיקה קרן אג"ח מדינות חו"ל מוגנת מט"ח חדשה

הראל פיננסים משיקה את:  הראל (0B) אג"ח מדינות חו"ל מוגנת מט"ח. מטרת הקרן היא לאפשר למשקיעים להיחשף לאג"ח ממשלתי נקוב בדולר של מדינות מפותחות המדורגות בדירוג ישראל ומעלה, הנסחר בתשואה גבוהה יותר מאג"ח ממשלתי שקלי. הקרן מנטרלת את החשיפה המטבעית.

בדברי ההסבר כותבת הראל כי על רקע הנכונות של יותר ויותר משקיעים להגדיל את החשיפה לאג"ח מדינה על חשבון השקעות סולידיות יותר עם ריביות נמוכות כמו פיקדונות ומק"מ, השיקה הראל פיננסים, ביום חמישי האחרון, קרן ייחודית, הראל (0B) אג"ח מדינות חו"ל מוגנת מט"ח.

הצורך בקרן התעורר על רקע התשואות הנמוכות יחסית בשוק האג"ח הממשלתי בישראל, בהשוואה לתשואות על אג"ח דולרי של מדינות אחרות. האג"ח הדולרי מושפע כבר מהציפיות לעליית הריבית על הדולר (הריבית בארה"ב), הצפויה בהמשך השנה, כך שכיום הוא נסחר בתשואות אבסולוטיות גבוהות יותר. למרות שמדובר באג"ח דולרי, כדאי לבחון אג"חים גם של מדינות כגון  קנדה, קוריאה, פינלנד, בלגיה ואחרות ולא רק של ממשלת ארה"ב, מאחר שאלו עשויים להניב תשואות גבוהות יותר.

הקרן החדשה היא חלק מסדרה גדולה של קרנות אג"ח חו"ל, שבהן בולטת החברה בגיוסים בשנה האחרונה. השנה אף נבחרה הראל במקום הראשון בקטגוריית אג"ח חו"ל בדירוג "גלובס" מעלות.  דמי הניהול עומדים על 0.5%.