חדשות    

הראל פיננסים: "הדו"חות והביצועים ממשיכים לתמוך בחשיפה גבוהה לשוק המניות האמריקאי"

הראל פיננסים מפרסמים המלצות השקעה שבועיות, ומעריכים כי הדו"חות והביצועים ממשיכים לתמוך בחשיפה גבוהה לשוק המניות האמריקאי

הראל פיננסים מפרסמים המלצות השקעה שבועיות, ומעריכים כי הדו"חות והביצועים ממשיכים לתמוך בחשיפה גבוהה לשוק המניות האמריקאי.

הראל פיננסים מציינים כי השבוע האחרון של יולי התאפיין בעליות ברוב מדדי המניות, אך למרות שאנחנו בשיא עונת הדו"חות נראה כי מה שהשפיע בעיקר היה נתוני המקרו. בגזרת הדו"חות כמעט 353 חברות פרסמו דוחות, כאשר 70% היכו את תחזיות הרווח אם כי רובן בשיעור נמוך יחסית. סך רווחי החברות לעומת הרבעון המקביל ירדו ב-1%, אך לעומת הצפי הן גבוהות בכמעט 4%. בתחום ההכנסות 50% מהחברות דיווחו על הכנסות גבוהות יותר.
הסיפור הגרוע של הרבעון האחרון הן חברות האנרגיה, שבהן הרווחים ירדו ב-56%. החברות הגדולות שפרסמו דו"חות בסוף השבוע – אקסון מוביל ושברון – אוששו את הצפיות הנמוכות ורווחיהן היו נמוכים אף יותר מהצפי. זו , בין השאר, הסיבה לירידה החזקה במחירי הנפט ביום שישי (וגם מחירי מניות החברות האלה). מה היה חזק? צריכה מחזורית עם גידול ברווח של כמעט 14% והתרופות עם גידול ברווח של כמעט 8%. מתחילת שנה, נראה כי יש מתאם בין הגידול ברווח של החברות לבין הסקטורים שמתפקדים טוב יותר. גם בשבוע החולף המשיכו הסקטורים האלה לבלוט לחיוב, יחד עם תחום התשתיות והתעשייה. בסין, פורסמו נתוני ייצור ותעשייה חלשים, אבל נראה כי יותר ויותר כלכלנים ואנליסטים מפנימים כי השינוי הכלכלי בסין מחייב להתחיל לבחון יותר נתונים אחרים על סקטור השירותים.

"בשוק המניות המקומי, ראינו אתמול השלכות של דו"ח שישינסקי 2 שנכנס לחוק ההסדרים בלי הבקשות של כיל (גם העובדה שפוטאש פרסמה דו"ח כספי לא טוב והורידה תחזיות השפיעה, למרות שהחולשה שעליה היא הצביעה היא לא במקומות שכיל נמצאת). גם ההודעה של טבע על סגירת המימון לעסקה השפיעה, אם כי מדובר בהלוואות גישור ולא מימון סופי ולכן ההשפעה עשויה להיות מעטה", כותבים הראל פיננסים.

הראל פיננסים מציינים כי "בשורה התחתונה, ממליצים להמשיך בחשיפה למניות של 80%-90% מהרמה המותאמת ללקוח. הדו"חות והביצועים ממשיכים לתמוך בחשיפה גבוהה לשוק האמריקאי. חוזרים על ההמלצה כי מי שמאמין שהריבית בארה"ב לא צפויה לעלות השנה, כדאי לו לשקול להקטין חשיפה לאירופה (כי המשמעות תהיה היחלשות של הדולר והתחזקות של היורו – שעשויה לפגוע בחברות באירופה)".

הראל פיננסים על השוק הקונצרני – בעולם המרווחים נפתחו, בארץ ירדו: מרווחי האג"ח הקונצרני בעולם ממשיכים להיפתח בשבוע החולף, בעיקר בדירוגים הנמוכים. בדירוגים אלה המרווחים נמצאים בשיא של שנה, כאשר סיבה מרכזית לכך היא הדיווחים על כניסתו לתוקף של החוק המונע מהבנקים הגדולים להמשיך לנהל תיק אג"ח גדול בנוסטרו שלהם (חוק וולקר) – עובדה המטרידה שחקנים רבים החוששים מפגיעה בנזילות בשוק האג"ח בעיקר בדירוגים הנמוכים. בשוק המקומי ההתנהגות היחסית חלשה של הקונצרני בשבוע האחרון הייתה קשורה בעיקר לירידה בציפיות האינפלציה והאפיק הממשלתי הצמוד, והיא באה אחרי ביצועים טובים בחודש האחרון (במיוחד בהשוואה לצמוד הממשלתי). תל בונד 20 עלה ב-1.62% וזה גם המרווח שלו מעל אג"ח ממשלתי. תל בונד 40 עלה ב-1.28% וה-60 ב-1.45%.תל בונד תשואות עלה ביולי ב-1.74%. ברוב המקרים, בזכות העליות של החודש האחרון, חזרו רוב המדדים לטריטוריה חיובית מתחילת השנה.

"אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מפוזרת לאפיק. המרווחים נמוכים יחסית, כך שאם נראה פתיחת מרווחים, זה עשוי להשפיע גם על הדירוגים הגבוהים ולפיכך נדרש פיזור גם לדירוגים הנמוכים", כותבים הראל.

הראל פיננסים על תיק השקעות – שיפוע העקום ממשיך להצדיק סינתטי למח"מ בינוני: "מסיכום חודש יולי עולה שאגח ל-30 שנה בארה"ב עלה 3%, בעוד שהממשלתי השקלי הארוך (0142) עלה 4.5%, כך שהחודש הזה חזר להיות טוב לארוכים, אם מתעלמים מהמהמורות שבדרך.  שיפוע עקום התשואות מצדיק עדיין, להערכתנו, בניית מח"מ בינוני באפיק השקלי באופן סינתטי. העובדה שהשוק מבין שהריבית בארה"ב תעלה עוד יותר לאט מכפי שסבר עד כה – מה שאומר שתהליך השתטחות העקום יהיה איטי עוד יותר – מהווה חיזוק נוסף לגישה זו", כותבים הראל פיננסים.

"האג"ח הממשלתי הצמוד המשיך להתנהג פחות טוב במהלך החודש האחרון, על רקע הירידה המתמשכת בציפיות האינפלציה. אמנם התיק שלנו מורכב מיותר שקלים, אך רוב החשיפה לאפיק הצמוד היא באמצעות אג"ח קונצרני ולהערכתנו לא מומלץ לוותר עליה. גם העובדה שהשקל בשיא מול הסל והצפיות בשפל, מגדילים הסתברות לתיקון – גם אם נקודתי", מעריכים בהראל.