חדשות    

הראל פיננסים: "נתון צמיחה גבוה מ-3% יוריד את הריבית השלילית מהפרק לתקופה ממושכת"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר של הראל פיננסים: "לאור המדדים הגבוהים בחודשיים האחרונים ועליית הציפיות לאינפלציה- הסיכוי לריבית שלילית קטן משמעותית"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מגיב הבוקר על מדד המחירים לצרכן ולקראת פרסום נתוני התוצר לרבעון הראשון של 2015. קליין מציין כי "מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.6 אחוז, מעט מעל להערכותינו ולממוצע התחזיות, לאור המדדים הגבוהים בחודשיים האחרונים ועליית הציפיות לאינפלציה נראה שהסיכוי לריבית שלילית קטן משמעותית".

"היום בצהריים צפויים להתפרסם נתוני התוצר לרבעון הראשון של 2015. רוב האינדיקטורים הראשוניים למצב המשק שפורסמו עד כה היו חיוביים (במיוחד בנושא הצריכה הפרטית וההשקעות). להערכתנו, נתון צמיחה שגבוה מ-3 אחוזים יכול להוריד את נושא הריבית השלילית מהפרק לתקופה ממושכת", מוסיף קליין.

הראל פיננסים על תיק ההשקעות: שומרים על מבנה תיק האג"ח לצד שינוי מבנה התיק המנייתי

"לאור המדדים הגבוהים בחודשיים האחרונים ועליית הציפיות לאינפלציה נראה שהסיכוי לריבית שלילית קטן משמעותית.  מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.6 אחוז, מעט מעל להערכותינו ולממוצע התחזיות, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה למינוס 0.5 אחוז. עיקר ההפתעה נבע מעלייה חדה מהצפי במחירי הפירות והירקות (7.8%), למרות נתוני היצוא החלש לרוסיה ואירופה. העלייה בסעיפי התחבורה (0.7%) וההלבשה וההנעלה (5.2%) הייתה קרובה להערכות בהתאם לעונתיות. סעיף הדיור רשם ירידה של 0.1 אחוז, אך זאת לאחר עלייה חדה של 0.7 אחוז בחודש שעבר", מציין עפר קליין.

בהראל פיננסים מציינים כי "המדדים האחרונים מצביעים על כך שהאינפלציה, שהגיעה למינוס 1 אחוז בחודש שעבר (לראשונה מאז 2007), צפויה לחזור לתוך יעד האינפלציה של בנק ישראל בתחילת השנה הבאה, כאשר ההשפעות החד פעמיות של הירידה במחירי החשמל, המים והדלק ייצאו מהחישוב השנתי. התחזית הראשונית שלנו למדדים הקרובים; 0.2 אחוז במאי על רקע עליית מחירי הדלק, 0.3 אחוז ביוני על רקע עלייה עונתית ו-1.3 אחוזים ב-12 המדדים הבאים".

איילת ניר: "ללא תיקון בשער החליפין – בנק ישראל צפוי להפחית שוב את הריבית"

"מחירי הדירות בבעלות (שאינם נכללים במדד המחירים לצרכן) המשיכו לעלות גם החודש עם עלייה של 0.6 אחוז (בין אמצע פברואר לאמצע מרץ) והשלימו עלייה חדה של 3.3 אחוזים בחצי השנה האחרונה", כותב קליין בסקירתו.  בנוסף מציין קליין כי "מאז החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל השקל נשאר כמעט ללא שינוי אל מול סל המטבעות (התחזק ב-0.4 אחוז)".