חדשות    

הראל פיננסים ממליצים לשמור על חשיפה למניות בישראל ולאג"ח קונרצני בדירוגי ביניים ומטה

הראל פיננסים מפרסמים סקירת המלצות השקעה שבועיות: "מרכיב הקונצרני בתיק האג"ח חשוב והכרחי; הפיזור לחו"ל, גם באג"ח וגם במניות ימתן תנודתיות, אך לא יפגע בתשואה"

הראל פיננסים מפרסמים הבוקר סקירה ובה המלצות השקעה שבועיות, וממליצים לשמור על חשיפה למניות בישראל ולאג"ח קונרצני בדירוגי ביניים ומטה.  בהתייחסות לשווקי המניות, שואלים הראל פיננסים – האם חוזרים למגמות של לפני חודש?

"אחרי כמה שבועות רצופים ששוק המניות האמריקאי נטל את הבכורה, בשבוע החולף ראינו חזרה למגמות של תחילת השנה. בעוד שבארה"ב עלו המדדים המובילים בשיעור מזערי של 0.16% ל-S&P500 ו-0.8% לנאסד"ק, באירופה עלה מדד יורוסטוקס 50 ב-2.1% והדקס ב-3.2%. יפן עלתה ב-2.6% וסין זינקה בכ-11%", כותבים הראל פיננסים בסקירתם. "המגמה החיובית החזקה קצת התמתנה בסוף השבוע והיום (בשווקים באירופה שבהם התקיים מסחר – בריטניה וגרמניה היו סגורים וגם בארה"ב לא התקיים מסחר בשל יום הזיכרון), בעיקר בעקבות דברי ג'נט ילן שאמנם לא חידשה דבר אך הזכירה כי הריבית כנראה תעלה ב-2015 וכי הקצב יהיה בהתאם לנתונים בהמשך".

הראל פיננסים: "הדו"חות והדולר תומכים במניות בארה"ב"

"עונת הדו"חות בארה"ב על סף הסיום, כאשר 488 מתוך 500 החברות ב-S&P כבר פרסמו דו"חות. הגידול ברווח לעומת התחזית עומד על 7.5% וזה פער שלא זכור כמותו. 67% מהחברות הכו תחזיות, כאשר המגזרים הבולטים היו הפיננסים והפארמה, בעיקר חברות הביומד שבחלקן הרווח עלה הרבה מעל התחזיות, כולל בחברות גדולות כמו גיליאד וביוג'ן. אגב, בעוד שאנליסטים רבים ממליצים כיום על סקטור הפיננסים, הם פחות ממליצים על הפארמה למרות שהמגזר הזה ממשיך לבלוט בביצועים", כותבים הראל פיננסים.

בהראל פיננסים מוסיפים כי "למרות ההבדל בין ביצועי השווקים בשבוע האחרון לשבועות שקדמו לו, עדיין איננו ממהרים לשנות מחדש את תיק המניות שלנו בחו"ל – ארה"ב עדיין מהווה את הציר המרכזי עם השקעה של כ-54% מתיק מניות חו"ל, אחריה אירופה עם כ-20%. השוק המקומי, שמפגין ביצועים מאוד חזקים גם בהשוואה עולמית, עלה מתחילת השנה ב-17% (ת"א 25) וממשיך להצדיק את ההמלצה שלנו להפנות אליו 50%-60% מתיק המניות הכולל.

הראל פיננסים על האג"ח הקונצרני: הדירוגים הנמוכים חוזרים לבלוט

"בשבוע החולף ראינו פתיחת מרווחים קלה באג"ח הקונצרני בארה"ב – תופעה שבדרך כלל לא רואים כאשר התשואות הממשלתיות יורדות. ייתכן כי הדבר נובע מנזילות נמוכה יותר באפיק הקונצרני, שעשויה להוביל לפתיחת מרווחים, אך לא נראה כי זה שינוי מגמה כך שהפיזור לחו"ל עדיין רלוונטי באפיק זה", כותבים הראל פיננסים. "מנגד, בשוק המקומי הקונצרני המשיך לתפקד טוב יותר מהאג"ח הממשלתי. המרווחים בכל הדירוגים ירדו בחודש האחרון, אך מי שמוביל את השוק הם האג"חים בדירוגים הנמוכים, האג"חים הלא מדורגים ומדד תל בונד תשואות. כך למשל המרווח בדירוג BBB+ (ללא אפריקה ישראל) עומד על 5.07%, לעומת 5.75% בתחילת מאי. בתל בונד תשואות המרווח ירד מ-5.53% ל-5.12%", מוסיפים כלכלני הראל פיננסים.

הראל: חולשת נתון צמיחת המשק (2.5%) אינה עקב חולשה כללית

בהראל פיננסים מציינים כי "הביצועים החזקים האלה נובעים מסגירת פערים שנפתחו בשוק המקומי ועל רקע רגיעה בעולם (בעיקר ברוסיה עם המשך התחזקות הרובל), תשואות נמוכות אבסולוטית ותאווה מחודשת לסיכון. אגב, כדאי לשים לב כי אמנם מתחילת השנה התשואות שהניבו מדדי תל בונד 60 ותל בונד תשואות דומות (2.89% ו-3.16%), אך סטיית התקן של תל בונד תשואות כמעט כפולה. ביצועי היתר של הדירוגים הנמוכים ותל בונד תשואות בולטים במיוחד בתקופה האחרונה ולהערכתנו אג"ח קונצרני יהווה בתקופה הקרובה מרכיב חיובי בתיקי ההשקעות, במיוחד בדירוגי הביניים ומטה".

הראל פיננסים על תיק השקעות: התנודתיות תימשך

הראל פיננסים מציינים כי יוון הודיעה בסוף השבוע שלא תשלם ל-IMF ביוני את תשלום החוב הקרוב, כי אין באפשרותה לעשות זאת. להערכת הראל פיננסים, "המסר העיקרי שנובע מההודעה הזו היא שיוון צפויה להיות שוב פקטור (אולי מרכזי) בהתנהגות השווקים בשבועות הקרובים. אמנם בשבוע האחרון לא נראה היה שזה משפיע במאומה לביצועי המניות והאג"ח ביבשת, אך לא בהכרח כך יהיה גם בתקופה הקרובה, במיוחד אם יחלו שוב הדיבורים על יציאתה מגוש היורו. יוון מהווה דוגמא אחת מיני רבות לגורמים שיכולים להמשיך ולייצר תנודתיות. התנודתיות מכתיבה תשומת לב מרובה בניהול סיכוני התיק , אך אינה מייצרת, בשלב זה, שינוי בתפיסת העולם הניהולית שלנו".

הראל פיננסים מציינים כי "תיקי האג"ח נשאר במח"מ שבין 3.5 ל 4.5 שנים. המח"מ נבנה סינטטית , אך אופן הבנייה אינו קיצוני. מרכיב הקונצרני בתיק האג"ח חשוב והכרחי. הפיזור לחו"ל , גם באג"ח וגם במניות ימתן להערכתנו תנודתיות, אך לא יפגע בתשואה. החשיפה למניות תוסיף לתיק תשואה ותנודתיות".