חדשות    

הראל פיננסים: "סיכוי נמוך למדיניות מרחיבה ואגרסיבית יותר של בנק ישראל בקרוב"

הראל פיננסים מפרסמים הבוקר סקירה כלכלית שבועית, בה מתייחס עפר קליין לפרסום הצפוי של מדד המחירים לצרכן וכן למדיניות המט"ח של בנק ישראל

הראל פיננסים מפרסמים הבוקר סקירה כלכלית שבועית, בה מתייחס עפר קליין לפרסום מדד המחירים לצרכן וכן למדיניות המט"ח של בנק ישראל. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, כותב כי "על פי סיכומי הדיון לקראת החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי הייתה פה אחד. צויין גם שחברי הוועדה מעריכים כי האינפלציה הנמוכה והציפיות הנמוכות לאינפלציה אינם מעידים על חולשות בפעילות הריאלית, אלא משקפים בעיקר גורמי היצע, ולכן, ללא זעזועים נוספים מכיוון זה, צפויה האינפלציה לחזור לתחום היעד".

הראל פיננסים כותבים בסקירתם: "להערכתנו, לנוכח האינדיקאטורים הטובים לצריכה ולתעסוקה ברבעון הראשון והעלייה בביקוש למשכנתאות, בשע"ח הנוכחי הסיכוי למדיניות מרחיבה ואגרסיבית יותר של בנק ישראל בחודשיים הקרובים – נמוך יחסית. במקביל, בנק ישראל ממשיך לפעול בזירת המט"ח; בנק ישראל רכש כ-535 מיליון דולר במרץ, כמחצית מהסכום שנרשם בפברואר, אך גבוה מהממוצע בחודשים האחרונים".

מיטב-דש מעריכים שאין סיכוי גדול להורדת ריבית או צעדים מרחיבים ע"י בנק ישראל

בנוסף כותבים הראל פיננסים: "להערכתנו, נראה שהבנק יעדיף להשתמש יותר בכלי רכישות המט"ח, ניתן להסיק על כך גם מהעלאת הגבול העליון המוצהר של יתרות המט"ח ל-110 מיליארד דולר לעומת 90 מיליארד דולר ב-2014."

בחברת הראל פיננסים מתייחסים בנוסף לשווקי חו"ל, וכותבים כי בארה"ב: "דוח התעסוקה החלש מצטרף למרבית האינדיקאטורים בחודשיים האחרונים שהיו חלשים מהצפי, והצביעו על האטה בקצב הצמיחה ברבעון הראשון של 2015 (בשל מזג האוויר, השביתה בנמלים, השפעת הירידה במחיר הנפט על התעשייה וחוזקו של הדולר). למרות זאת הפרסומים לא משנים את הערכתינו שהריבית בארה"ב תחל לעלות בספטמבר, כאשר אנו צופים שיפור בנתונים החל מהרבעון השני של השנה, אך ייתכן ותוואי הריבית העתידי יהיה מתון מהצפי של חברי הבנק המרכזי".

דיסקונט: "נחישות בנק ישראל לשמור על פיחות השקל מעלה את האג"ח המקומי"

נקודות מרכזיות נוספות מהסקירה: בארץ – על פי סיכום דיוני הריבית בנק ישראל לא היה קרוב להפחתת ריבית בהחלטה האחרונה.  הבנק ממשיך וימשיך לפעול בשוק המט"ח. רכישות בכרטיסי אשראי עלו בפברואר. בארה"ב – דוח התעסוקה לחודש מרץ היה החלש ביותר מאז דצמבר 2013. סקטור התעשייה ממשיך להתרחב בקצב הולך ופוחת, אך סקטור השירותים ממשיך להצביע על התרחבות חזקה. חברי הבנק המרכזי מתלבטים לגבי תזמון מועד העלאת הריבית.

בגוש האירו – תחזיות הצמיחה לגוש האירו ממשיכות לעלות.  מדדי מנהלי הרכש למרץ היו הגבוהים ביותר מאז 2011. שיעור האבטלה עדיין גבוה והמכירות הקמעונאיות ירדו בפברואר. בעולם – נתוני סחר החוץ בסין היו חלשים מהצפי.