חדשות    

הראל פיננסים צופים כי מדד תשומות הבנייה יעלה בחודשים יוני עד אוגוסט ב-0.2%

 למדד תשומות בנייה מעודכן

למחשבון מדד תשומות הבנייה

הראל פיננסים מפרסמים סקירה מאקרו כלכלית, שבה כותב עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר: "בשבוע האחרון נרשמה ירידה משמעותית בציפיות לאינפלציה (מלבד בטווחים הארוכים מאוד)".

"נוצר מצב מעניין, מצד אחד השווקים מקבלים את תחזית בנק ישראל שהריבית תעלה מהר יותר ממה שציפו קודם לכן, ולכן ראינו השבוע את המשך עליית עקום התשואות, אך מצד שני השווקים לא מפנימים את תחזית האינפלציה הגבוה של בנק ישראל ומגלמים ציפיות אינפלציה נמוכות מאוד. להערכתנו, ירידת הציפיות לאינפלציה יחד עם נתוני היצוא החלשים והתחזקות השקל, יצננו את תחזית בנק ישראל שצפויה להתעדכן כלפי מטה (גם מבחינת האינפלציה וגם מבחינת הריבית) בעדכון הבא. בנוסף בחו"ל: הדרמה היוונית תמשיך לספק תנודתיות רבה בשווקי האג"ח, המניות והמטבע בשבוע הקרוב (לפחות)", כותב קליין.

כלכלני הראל פיננסים ממשיכים לחזות כי מגמת העליה במדד תשומות הבניה תימשך במהלך החודשים הקרובים עד אוגוסט. על פי התחזית האחרונה של בית ההשקעות, העליה במדד תשומות הבניה תעמוד על 0.2% במאי עד אוגוסט. זאת, לעומת מדד תשומות הבניה במאי שעמד על 0%. מדד תשומות הבניה מתחילת השנה רשם עליה של 0.2%.

תחזית כלכלני הראל לגבי המדד הצפוי מתפרסמות באופן שוטף וכוללות בין השאר התייחסויות לאינפלציה בחודשים אלו. תחזית האינפלציה לחודש יוני עומדת על 0.2%. במקביל, להערכה זו, מעדכנים כלכלני הראל כי מדד המחירים לצרכן בתקופה זו (שלושה חודשים) יעלה ב-0.6%. כמו כן מעריכים בהראל כי סעיף הדיור שבמדד המחירים לצרכן יעלה בחודשים מאי -אוגוסט ב-1.3% וגם מדד מחירי דירות בבעלות הדיירים יעלה ב-0.8%.

תחזית מדד תשומות הבנייה - הראל פיננסים

תחזית מדד תשומות הבניה – הראל פיננסים