מוצרי מזון    

השוואת מחירי שוקולד נוטלה: להתפנק בלי לקרוע את הכיס?

שוקולד נוטלה

(הכתבה פורסמה ב-25.5.2017)

שוקולד נוטלה תופס מקום של כבוד ברשימת הפינוקים המושחתים של רבים מאיתנו. אנחנו מוסיפים אותו לסנדוויצ'ים, מכינים באמצעותו קינוחים ולפעמים "סתם" אוכלים כפית אחת או יותר של ממרח שוקולד האגוזים. למרות שיש מוצרים בריאים ממנו, ולמרות ההכרזות של גוף אירופי על כך ששמן הדקלים שבממרח עלול להיות מסרטן, הוא מהווה חלק בלתי נפרד מסל הקניות של אינספור משפחות בישראל.

יש כיום תחרות די צמודה בשוק ממרחי השוקולד בישראל בין שוקולד נוטלה (המשווק על ידי פררו רושה) לבין שוקולד השחר העולה. חלק מהערכות מדברות על שוויון מוחלט של כ-40% מנתח השוק. האם התחרות הזו באה לידי ביטוי בגזרת המחירים? האם התחרות משפיעה על מחיר ממרח שוקולד נוטלה, שנחשב ליקר יותר? הסקירה הבאה תנסה למצוא תשובות לשאלות האלה. בסופה לא בהכרח תדעו האם שוקולד נוטלה יקר יותר משוקולד השחר ואיפה – למרות שיש מאד להיות שנעסוק בזה בסקירות הבאות – אלא היכן מומלץ לרכוש שוקולד נוטלה.

המטרה: השוואת מחירים

את הבדיקה עשינו בהנחה די מבוססת שיש פערים משמעותיים במחיר שוקולד נוטלה בין רשתות השיווק השונות וגם בין סניפים של אותה רשת. במקום לבקר פיזית בסניפים, מה שהיה מצריך מאיתנו יותר מדי זמן, נעזרנו במערכת SuperGet המספקת כלים להשוואת מחירים בסופרמרקטים וכלי פיתוח. את הבדיקה ערכנו ב-25.5.2017 על ממרח שוקולד נוטלה של 1 ק"ג. בדקנו את הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת AM:PM. את אילת הוצאנו מהסקירה כי אומרים שיותר זול שם בגלל הפטור ממע"מ.

המוצר הנבדק היה זמין ב-546 סניפים ברחבי ישראל: כמות גדולה, גם אם בסקירות אחרות שערכנו היו כבר הרבה מוצרים שנמכרו ביותר מ-600 סניפים. הבדיקה העלתה כצפוי פערי מחירים משמעותיים, החל ממחיר זול של 25.5 שקלים ועד למחיר היקר ביותר של 40.9 שקלים – פער משמעותי מאד מבחינה כספית. המחיר הממוצע היה באמצע, 32.1 שקלים.

ראשונה בדקנו את רשת ויקטורי, בה המחיר היה 34.9 שקלים בכל הסניפים למעט הסניף בתל מונד, שם המחיר היה 29.9 שקלים. בחצי חינם, בה לפעמים רואים פערים משמעותיים בין הסניפים, היה המחיר אחיד- 29.9 שקלים.  29.9 שקלים היה המחיר הזול ביותר שמצאנו ברשת טיב טעם, בסניף ברחוב סירקין בגבעתיים. מעבר לכך הייתה שונות די גדולה של המחירים, שהגיעו עד ל-35.9 שקלים בסניף סוקולוב בהוד השרון.

"סליחה, כמה עולה נוטלה?" שאלנו באופן וירטואלי גם ברשת יוחננוף, גם בה המחיר בכל הסניפים היה 29.9 שקלים. אותו המחיר חזר בסניפי יש בשכונה ובשלושת סניפי יש חסד בהם המוצר היה זמין. במחסני השוק המחיר האחיד היה גבוה יותר – 34.9 שקלים. אפשר לראות עד כה שהמחירים של ממרח נוטלה די דומים בתוך הרשתות עצמם, מה שאומר שלקוחות רשת מסוימת לא יצטרכו לבדוק מה קורה בסניפים השונים שלה. האם המגמה הזו תימשך?

במחסני להב כן ראינו פערים במחירים. המחיר השכיח היה 29.9 שקלים, אבל היה סניף בו נדרש תשלום של 32.9 שקלים (אזור התעשייה בנתניה) ושלושה סניפים בהם המחיר היה 34.9 שקלים (אשדוד, חיפה-רמז, קריית מוצקין וקריית אתא-כצנלסון). מי מביניכם שרוצה לחסוך יוכל להגיע לסניף חיפה-קסטרא של סטופמרקט, שם מצאנו את המחיר הזול בישראל במועד הבדיקה  – 25.5 שקלים. בסניפי הרשת האחרים היה המחיר גבוה יותר: 29.9 שקלים בקניון אם הדרך ובקיבוץ יגור, ו-31.9 שקלים בקניון ארנה בהרצליה ובשדרות ההסתדרות בחיפה.

המחיר של רשת פרש מרקט היה 29.9 שקלים, למעט הסניף בגליל ים בו תצטרכו לשלם שקל אחד יותר. מחיר שוקולד נוטלה בקשת טעמים היה 31.9 שקלים. ברמי לוי הייתה חלוקה די שווה בין סניפים בהם המחיר היה 29.9 שקלים לסניפים בהם הוא עמד על 31.9 שקלים.

לאחר מכן בדקנו את הרשתות של שופרסל. גילינו שבשופרסל אקספרס ובשופרסל שלי, הנחשבים ליקרים יותר ברשתות שופרסל, המחיר הדרוש היה 32.9 שקלים. בשופרסל דיל  המחיר הנפוץ היה 30.9 שקלים, אבל היו לא מעט סניפים בהם המחיר היה 29.9 שקלים (שהיה גם המחיר בהזמנה אינטרנטית).

ברשת AM:PM הפתוחה 24/7 יוכלו גם אלה שחשקה נפשם בשוקולד נוטלה באמצע הלילה לרכוש אותו. הבעיה היא שהמחיר לא יהיה זול, לפחות אם תבקרו בסניף הרשת במשמר השרון בו מצאנו את מחיר הנוטלה היקר ביותר בבדיקה – 40.9 שקלים. בסניפים אחרים של הרשת המחירים דווקא היו סבירים הרבה יותר. החל מ-27.7 שקלים בסניף אחד העם בתל אביב, דרך סניפים רבים בהם המחיר היה 29.9 שקלים או 32.9 שקלים ועד לסניפים בהם המחיר היה 34.9 שקלים.

בכל הבדיקה שערכנו, אגב, לא מצאנו ולו מבצע אחד על המוצר. יכול להיות שלא היה לנו מזל, או שמראש אין עליו יותר מדי מבצעים.

בכל אופן, הנה הנתונים שאספנו מסוכמים בטבלה:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 29.9-34.9
חצי חינם 29.9
טיב טעם 29.9-35.9
יוחננוף 29.9
יש חסד (שופרסל) 29.9
יש בשכונה (שופרסל) 29.9
מחסני השוק 34.9
מחסני להב 29.9-34.9
סטופמרקט 25.5-31.9
פרש מרקט 29.9-30.9
קשת טעמים 31.9
רמי לוי 29.9-31.9
שופרסל אקספרס 32.9
שופרסל דיל 29.9-30.9
שופרסל שלי 32.9
AM:PM 27.9-40.9

 

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

אוהבים שוקולד? עוד כמה השוואת שיעניינו אתכם:

השוואת מחירי מילקי

השוואת מחירי טורטית

השוואת מחירי גלידה קרמיסימו בטעם שוקו וניל