מוצרי מזון    

השוואת מחירי תפוזינה – איפה התפוז הכי זול בעיר?

תפוזינה

אם תלכו לרמת ההגדרה הרשמית, תגלו ש"תפוזינה" הוא פרי הדר שהוא תוצר שילוב בין טנז'רינה – אחד מזני המדרינה הנפוצים – ופומלה/אשכולית. מבחינה מעשית, אם תשאלו את רוב הישראלים מה המונח הזה אומר להם, סביר שהם יצביעו על המותג של יפאורה-תבורי, שנחשב במידה מסוימת ל"צעיר", "חושני" ו"בועט" (ותודה לכמה פרסומות סקסיות בשנות ה-90 שתרמו לכך). המותג תפוזינה החל את דרכו ב-1994, והיה לפי החברה שמאחוריו הראשון בישראל עם חתיכות פרי טבעי.

אם חשקה נפשכם בבקבוק תפוזינה, תרצו לדעת איפה כדאי לרכוש את זה בישראל בזול. הסקירה הבאה תעזור לכם. כמו סקירות קודמות, ביצענו אותה באמצעות מערכת SuperGet המספקת כלים להשוואת מחירים בסופרמרקטים וכלי פיתוח. המוצר הספציפי שבדקנו היה משקה קל תפוזינה בטעם תפוזים (1.5 ליטר), שהיה זמין ב-619 סניפים. בדקנו את הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת   .AM:PMלא הכנסנו את הנתונים לגבי אילת, מסיבות ברורות הקשורות לפטור ממע"מ שיש בה.

טווח מחירים רחב

מיץ תפוזים של תפוזינה שבדקנו היה זמין ב-618 סניפים, החל ממחיר התחלתי של 4.2 שקלים ועד למחיר היקר ביותר שנמצא, 11 שקלים. כלומר, פער המחירים הוא של יותר מפי שניים וחצי בין הסניף הזול לסניף היקר. המחיר הממוצע היה 6.4 שקלים, מה שמלמד אותנו – באופן די מעודד – שרוב המחירים היו קרובים יותר לרף התחתון מאשר העליון.

ראשונה בדקנו את ויקטורי, כדי לגלות שהמחיר ברוב הסניפים היה 6.5 שקלים. בארבעה סניפים תל אביביים של הרשת שגם בחלק מהבדיקות הקודמות היו יקרים יותר – סניף לינקולן, אחד העם, סלמה ודיזינגוף – המחיר היה 6.7 שקלים. לעומת זאת בהזמנה אינטרנטית הוא היה זול יותר ועמד על 5.8 שקלים. בחצי חינם היה טווח מחירים רחב. הוא התחיל ממחיר של 5.9 שקלים בסניף ברחוב המרכבה 31 בחולון, עבר דרך סניפים בהם המחיר היה 6.9 שקלים והגיע עד ל-8.5 שקלים. בכל סניפי הרשת היה מבצע – ארבעה בקבוקי תפוזינה או ספרינג ב-20 שקלים (5 שקלים לפריט).

ברשת טיב טעם המחיר היה 5.9 שקלים ברוב הסניפים, למעט שני סניפים מוזלים יותר: צומת בית דגן בראשון לציון וקניון דרורים, בהם המחיר היה 4.9 שקלים בלבד. ביוחננוף המחיר עמד על 5.9 שקלים, עם מבצע של מספר שלא צוין של בקבוקים ב-20 שקלים (אנחנו מניחים שארבעה בקבוקים). ביש חסד וביש בשכונה היה המחיר הבסיסי 5.9 שקלים, עם מבצע של ארבעה בקבוקים ב-18 שקלים (4.5 שקלים לבקבוק).

סניף חיפה-נשר של מחסני השוק היה הזול מכולם ברשת (4.5 שקלים), כשביתר הסניפים היה המחיר 5.9 שקלים. במחסני להב המחיר של 5.9 שקלים היה רק בסניף באזור התעשייה של נתניה, כשבשאר הסניפים הוא עמד על 6.5 שקלים, 6.7 שקלים או 6.9 שקלים. חמשת סניפי סטופמרקט הציגו מחיר של 5 שקלים (סניף חיפה-קסטרא וחיפה-קריות) או 5.9 שקלים (קניון אם הדרך, קרניון ארנה בהרצליה וקיבוץ יגור). היה מבצע על "מבחר משקאות": שלושה בקבוקים ב-16 שקלים, כלומר מחיר של כ-5.33 שקלים ליחידה. מכאן שהמצבע הזה פחות משתלם בסניפים הזולים, אלא אם משלבים בקבוקים יקרים יותר מתפוזינה.

בסניפי פרש מרקט המחיר נע בין 5.9 ל-8.5 שקלים, תלוי בסניף, כשבכל הסניפים למעט זה שבקריית ביאליק היה מבצע של שלושה בקבוקי תפוזינה ב-18 שקלים. ברוב סניפי קשת טעמים המחיר היה 5.9 שקלים, למעט שלושה סניפים יקרים יותר (6.5 שקלים): קניון עד הלום באשדוד, קריית אליעזר בחיפה ורחוב ברשבסקי בראשון לציון). ברוב הסניפים היה מבצע: שני בקבוקי תפוזינה ב-12.9 שקלים או ב-10.9 שקלים.

את הסקירה המשכנו בסניפי רמי לוי, בהם המחיר היה 5.9 שקלים למעט הסניפים בבית שמש ובאריאל שהיו יקרים יותר בשקל אחד. בכל סניפי הרשת היה מבצע במסגרתו נמכרו ארבעה בקבוקי ליטר וחצי של תפוזינה ב-18 שקלים, שמציע מחיר אטרקטיבי של 4.5 שקלים לבקבוק.

בשופרסל אקספרס היה המחיר 6.5 שקלים, אך היה מבצע של שני בקבוקים ב-11 שקלים – כלומר מחיר של 5.5 שקלים לבקבוק. בשופרסל דיל המחיר היה זול יותר – 5.9 שקלים – והמבצע משתלם יותר (שני בקבוקים ב-10 שקלים). המחיר בסניפי שופרסל שלי היה 6.5 שקלים, למעט שלושה סניפים שהיו זולים יותר (5.9 שקלים): אור יהודה, חיפה-צרפת ומרכז ביג יוקנעם עילית). בסניפים היקרים יותר היה מבצע של שני בקבוקי תפוזינה ב-11 שקלים, כמו בשופרסל אקספרס.

רשת AM:PM כמכלול אינה נחשבת לזולה במיוחד, אבל בה מצאנו את שלושת הסניפים בהם המחיר היה הזול ביותר: 4.2 שקלים בסניף הנשיא בהרצליה, תל אביב-החשמל וז'בוטינסקי-רמת גן. ביתר הסניפים המחיר היה 5.9 שקלים, 6.5 שקלים, 8.5 שקלים או אפילו המחיר הלא ממש פרופורציונלי של 11 שקלים – בסניף הרשת בכניסה לקיבוץ יסעור.

הממצאים שאספנו מסוכמים בטבלה הבאה:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 5.8-6.7
חצי חינם 5.9-8.5 (היה מבצע – 4 בקבוקי תפוזינה/ספרינג ב-20 שקלים)
טיב טעם 4.9-5.9
יוחננוף 5.9 (היה מבצע – X בקבוקי תפוזינה ב-20 שקלים)
יש חסד (שופרסל) 5.9 (היה מבצע – 4 בקבוקי תפוזינה ב-18 שקלים)
יש בשכונה (שופרסל) 5.9 (היה מבצע – 4 בקבוקי תפוזינה ב-18 שקלים)
מחסני השוק 4.5-5.9
מחסני להב 5.9-6.9
סטופמרקט 5-5.9 (היה מבצע – 3 בקבוקי "מבחר משקאות" ב-16 שקלים)
פרש מרקט 5.9-8.5 (ברוב הסניפים היה מבצע – 3 בקבוקי תפוזינה ב-18 שקלים)
קשת טעמים 5.9-6.5 (ברוב הסניפים היה מבצע – 2 בקבוקי תפוזינה ב-10.9/12.9 שקלים)
רמי לוי 5.9-6.9 (היה מבצע – 4 בקבוקי תפוזינה ב-18 שקלים)
שופרסל אקספרס 6.5 (היה מבצע – 2 בקבוקי תפוזינה ב-11 שקלים)
שופרסל דיל 5.9 (היה מבצע – 2 בקבוקי תפוזינה ב-10 שקלים)
שופרסל שלי 5.9-6.5 (בחלק מהסניפים היה מבצע – 2 בקבוקי תפוזינה ב-11 שקלים)
AM:PM 4.2-11

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.