מדריכי דירה ומשכנתא    

השכונות עם התשואה הכי גבוהה לנכס

מעודכן ל-02/2019

לא שנה טובה למשקיעים, אבל אם בכל זאת רוצים ליהנות מתשואות גבוהות, השכונות הזולות באזורי הביקוש זכו לתשואה הכי גבוהה

בשנים האחרונות הממשלה מנסה להרחיק את המשקיעים במיסויים ובעוד גזירות, כך שהשוק עובר פחות ליזמים ויותר למשפחות ולזכאי דיור למשתכן . ועדיין – יש דירות שמספקות תשואה בהחלט ראויה, ובכלל – במצב שבו התשואה המתקבלת באפיקים סולידים עדיין מאוד נמוכה (בגלל הריבית הנמוכה), דירות עשויות להיות השקעה מעניינת, למרות המיסים (יודכר כי מס רכישה על דירות להשקעה גבוהה משמעותית ממס רכישה על דירה ראשונה).

אלו השכונות שעדיין מניבות תשואה לא רעה על הנכס, לפי נתוני אתר יד 2.

דירות 3 חדרים

קריית חיים בחיפה

זו השכונה שהניבה את התשואה הנאה ביותר היא קריית חיים בחיפה,  19.2% על דירות 3 חדרים. התשואה נובעת משכירות הנכס, וגם העלייה בערך הנכס. מחיר אותה דירת 3 חדרים עלה בקריית חיים  ב-15.3%, ולכך יש להוסיף תשואה של 3.9% משכירות שנתית.

נווה שאנן בחיפה

דירת 3 חדרים בשכונת נוה שאנן הניבה תשואה של 12.4%: עלייה של 9.4% במחיר הדירה, ועוד תשואה של 3% משכירות.

יפו תל אביב

ביפו ג' נרשמה תשואה כוללת של 11.5%, יפו ד' הניבה תשואה של 10.3%.

תל גיבורים חולון

תל גיבוריםזכתה לתשואה ממוצעת של 9.5%.

הצפון הישן תל אביב

בצפון הישן של תל אביב עמדה התשואה על 8.5%

מחשבון מחירי הדירות

בית הכרם בירושלים

בעלי דירות להשקעה בשכונת בית הכרם בירושלים נהנו מהתשואה הגבוהה ביותר על דירת 4 חדרים: 14.7%: מחירי הדירות עלו ב-12.1% ל-2.907 מיליון שקל. שכר הדירה הממוצע הוא 6,248 שקל בחודש, תשואה שנתית של 2.6%.

כנצלסון ראשון לציון

שכונת כצנלסון בראשון לציוןנהנתה מעליית מחירי  דירות 4 חדרים ב-9.5%  1.946 מיליון שקל בממוצע. שכר דירה ממוצע עמד על 4,820 שקל בחודש, תשואה של 3%.

קריית עבודה חולון

בשכונת קריית עבודה בחולון ישתשואה ממוצעת כוללת של 11.2% לנכס, עלייה של 8.1% במחירי הדירות ותשואה שנתית ממוצעת של 3.1% משכירות.

הסיבה לעליית המחירים בשכונות אלו היא שמחיר למשתכן והמיסוי על המשקיעים פגע כאמור  במקומות בעלי היצע, לכן המשקיעים מחפשים את השכונות הזולות באזורי ביקוש, ואלו השכונות שזכו לעליות המחירים הגבוהות.

מחירי הדירות – לאן?

שכר הדירה – לאן?

מחשבון תשואה