חדשות    

השכרת אופניים מתחנות הרכבת

שוק השכרת האופניים תוסס – יש את התל אופן בתל אביב, יש שני גופים מסין שנכנסו לאחרונה ( תוכלו להרחיב כאן על OFO ו-מובייק ) ועל רקע הגאות באופניים, מציעה הרכבת לגופים אלו ואחרים לנסות פיילטו של השכרת אופניים מתחנות הרכבת – האמת, זה מתבקש. רבבות ומאות אלפי אנשים שיורדים בתחנות במרכז, בעיקר בתל אביב, יבחרו את האפשרות נסיעה הזו.

מדובר על השכרת אופניים שיתופיים  מתחנותהרכבת ברחבי הארץ, לא דווקא במרכז. הפיילוט, שיחל בחודשים הקרובים, יאפשר לנוסעים בתחבורה הציבורית לרדת מהרכבת ולשכור מיד אופניים במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ. משרד התחבורה ורכבת ישראל יצאו בקול קורא לחברות וגופים לקחת חלק במיזם להשכרת אופניים שיתופיים במתחמי תחנות הרכבת, ונראה שבחודשים הקרובים יוחלט על זוכה (או מספר זוכים).

שני השחקנים החדשים בתחום האופניים השיתופיים  הם כאמור  OFO ומובייק (מובייק במיזם משותף עם  Car2go). שתיהן פועלות דרך אפליקציות – ניתן להזמין באפליקציה, לבדוק אם יש אופניים פנויות ואיפה יש. לאופניים של שתי החברות האלו יש יש מנעול מובנה, כשמובייק, מאפשרת גם השארת האופניים בבתום החנייה בכל מקום שבו יש אפשרות להחנות אופניים. בנוסף, לשתיהן יש כאמור את תל אופן מיזם האופניים בתל-אביב שיכול להשתלב במסגרת הפיילו הזה – הרחבה על תל אופן.